2015. december 16., szerda

Horváth Iza ~ Jezy Eileen

Horváth Iza, vagy ahogy sokan ismerik Jezy Eileen már hosszú évek óta fel-fel tűnik a világ legnépszerűbb videómegosztó portálján vocal cover videóival és két zenekar kapcsán is ismerős lehet a neve. Már hosszú ideje fontolgatom hogy egy bővebb interjú keretein belül kifaggassam és ennek most el is jött az ideje.

Régóta jelen van már a neved a magyar underground közéletben. Mióta is foglalkozol ilyesmivel? :)
Soha nem tudtam pontos választ adni arra a kérdésre, hogy mikor és mivel kezdtem, mivel ez valahogy az egész életemben jelen volt. Az első dal amit feldolgoztunk édesapámmal, talán a Bóbita volt amikor kicsi lányka voltam. Mindig énekelgettem, aztán egyre többet jártam fellépegetni is. Mindig jó visszajelzéseket kaptam, és egyszer csak úgy döntöttem, hogy elkezdek videókat csinálni. Most pedig itt vagyok.

Tanultál valaha énekelni?
A legtöbb dolgot egyedül tanultam meg, de egy bizonyos szintről már sajnos nem tudtam tovább fejlődni, tehát egy éve elmentem énektanárhoz. Nagyon sokat segít, de nem csak a hangomon, a lelkemen is. Az énektanárom kicsit olyan mint egy pszichológus, az előadásomon keresztül nagyon szépen látja a lelkemet, és minden egyes órán mond valami olyat, ami jól esik a szívemnek, és amitől magabiztosabb leszek.

Néhány éve megjelent egy saját dalod is, vannak még hasonló terveid?
Természetesen.
Karácsony környékén fog kijönni az új saját dalom két verzióban, Heal Me címmel. Legelőször az akusztikus verzió készült el, aminek az alapját az egyik legjobb barátom, Polák Martin írta. Erre készült a szöveg, illetve az énekdallam, ami természetesen teljesen az én munkám. A másik verzió alapját Černý Viktor írta, aki remekül ráérzett a dal szomorú, fájdalmas hangulatára.
Együtt dolgozom az STM (Stop The Madness) című formációval is. Régóta készülünk egy albummal, amiből már kis ízelítő hallható a soundcloud-on.
Továbbá Etienne Sin és Jelani Harvey jelezték, hogy szívesen dolgoznának velem New Yorkban, de az még a jövő zenéje, hogy ebből mi lesz.



Volt két zenekarod is, az Infection Overload és a Silent Murder. Miért lett vége a két csapatnak?
Szép emlékek, szép emlékek...
Az Infection Overload-ot sajnos pont rosszkor kezdtük el, hiszen két tag abban az évben indult a veszprémi egyetemre. Nem tudom igazán megmagyarázni mi történt, egyszer csak abbamaradt az egész. A Silent Murder (illetve együttműködésünk alatt: My Silence Murder) nagyon sok mindenre megtanított pozitív és negatív értelemben. Ez volt az első olyan zenekar, ahol igazán önmagam lehettem, amibe mindenem beleadtam, és ahol igazán felszabadult voltam...de a dolgok elromlottak. A zenekar ma is megy tovább, közös megegyezés alapján én hagytam el őket. Előttem egy férfi énekessel dolgoztak együtt, és mint tudjuk, egy nőnek nem az a hangszín fekszik mint egy férfi énekesnek, tehát vagy változtat a zenekar, vagy férfi énekest keres. Fél évig próbálkoztam megbarátkozni a hangszínnel, vagy hatni a zenekarra, hogy változtassunk, de sajnos nem sikerült. Nem szerettek volna stílusváltást elkövetni. Azokra a koncertekre se vittek már magukkal, amiket én szerveztem le, de a rossz emlékek ellenére is csak a nagyon szép dolgokra tudok visszaemlékezni, és szépen melengetem őket a szívemben. Tényleg nagyon sokat adott nekem, és örülök, hogy a része lehettem egy kicsit is.

Milyen zenekar lenne most számodra az ideális?
Ahogy látszik a youtube csatornámon, elég sokféle stílusra nyitott vagyok. Nekem az a lényeg, hogy jól érezzem magam a zenekarban és meg tudjam mutatni teljesen a hangom benne.
Egy akusztikus zenekarnak, vagy egy Crown The Empire félének például nagyon tudnék örülni. A kettő csak akkor nem üt el egymástól, ha a Crown The Empire akusztikusan adja elő a dalait. :D

Sok rendezvényen is el lehet csípni. Milyen alkalmak szoktak ezek lenni?
Elég sokféle eseményen részt veszek, de a kedvenceim a jótékonysági koncertek és az esküvők.
Hihetetlenül nagy megtiszteltetés egy esküvőn énekelni, hiszen az örök emlék marad legalább két ember számára.

Vannak példaképeid?
Szerintem fontos, hogy az embernek legyenek példaképei, hiszen ezek az idolok erősítenek meg minket, hogy harcoljunk az álmainkért, mert ahogy nekik sikerült, nekünk is sikerülhet. Az én egyik példaképem (pont emiatt) Rilana, aki a semmiből építette fel mindazt, amivel most rendelkezik. Hosszú beszélgetéseink során mindig rengeteg hasznos tanáccsal lát el engem.
Lacey Sturm is közel áll a szívemhez, de ő más okból kifolyólag. Amikor a könyvét olvastam, sokszor magamra ismertem. Lacey egy hihetetlenül erős nő.
Hayley Williams pedig mindig az egyik legnagyobb hős marad a számomra. Akármilyen hangulatom van, mindig találok egy hozzá illő Paramore dalt. Receptre kellene írni ezt a léleknyugtatást, amit ők végeznek.

Mi a legfontosabb dolog, amit el szeretnél érni a következő egy évben?
Most dolgozunk promóciós dolgokon. Lesz fotózás és csinálni fogok egy CD-t is 5 számmal, ami a saját dalom 2 verzióját, illetve 3 feldolgozást fog tartalmazni.
Szeretnék dalokat írni és sokat fellépni.

https://www.facebook.com/jezyeileen/


K.E. Lenhárd