2015. február 12., csütörtök

Gajer Gergő ~ Cort Curbow 5

Sziasztok, Gájer Gergő vagyok a pécsi Sirens Chant basszusgitárosa. Először is szeretném megköszönni Lennek (aki egyébként a zenekarunk énekese) a felkérést, hogy mutassam be a hangszeremet. Szóval köszi! :D Bár még sosem csináltam ilyet és nem is vagyok mestere a témának, sőt... de igyekszem minél pontosabb leírást adni a hangszeremről.
Idén nyolcadik éve gitározom ebből hatodik éve basszusgitáron, több hangszer is megfordult már a kezemben és mégtöbbet kipróbáltam, mégis ami eddig talán a legjobban megfogott az a Cort Curbow 5.
Ebben a szépségben talán a legkülönlegesebb, hogy a teste nem fából hanem egyfajta luthite-nak nevezett öntött műanyagból készült. Ennek az előnye az, hogy a fával ellentétben nincsenek benne 'halott" részek melyek elnyelnék a rezonanciát, befolyásolva a hangzást így ezáltal olyan "attack-ja" van, hogy leviszi a fejedet :D A nyaka három darabból illesztett kanadai jávorból készült míg a fogólapja rózsafából minek rádiusza 400 mm (15,75"). Menzúrája 863,6 mm (34"). A ferdén vágott 27 bund tetejű és 25 bund aljú fogólapja elősegíti a slap játékot. A hangszedő egy darab aktív Bartolini AMK1-5 (nyak) pickup, Eq-val. Kb minden hangszínt kilehet belőle hozni, a puhább, lágyabb hangzástól a csattogósabb soundokig, bár nem erőssége a standart natúr hangzás, és leginkább a MusicManekhez hasonlítanám.
Külleme pedig szerintem csodálatos, bár elég megosztónak számít azért elég kevesen tudnak elmenni mellette ilyen vagy olyan okból.
Színe Mystic Ice Crazer ami az öntött műanyagból eredően teljesen egyedi minden ilyenre festett hangszer, nincs két egyforma mintával rendelkező! Húrokat pedig nickelezett Rotosoundot használok 045-132 méretben Dropp A# hangolásban. Ha minden igaz hamarosan érkezik a bemutatkozó anyagunk azon meghallgathatjátok ;)
Végezetül remélem elégséges információt sikerült eljuttatnom a kedves olvasóknak! ;)
Örültem, hogy itt lehettem és továbbra is olvassátok blekkbördöt, mert az király! ^^

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=362997327117764&fref=ts


K.E. Lenhárd