2013. október 10., csütörtök

K.E. Lenhárd - Ibanez RG 270 R/Ibanez RG 7420 BP/Line Pod XT Live

Akasztják a hóhért, vagy is hát... a hóhér akasztja magát.
Még úgy egy, vagy másfél évvel ezelőtt, egy cimborám, Rovácska megkérdezte hogy miért nem írok bemutatót én a saját hangszereimről? Sokáig gondolkodtam a dolgon de végül elvetettem a dolgot, mert nem szerettem volna arra használni a blogot, hogy magamat reklámozzam. Később, menet közben többen is felvetették az ötletet úgyhogy végül én is kedvet kaptam hozzá. :)
Szóval... Sziasztok! K.E. Lenhárd vagyok Hybrid Reality mindenese, a Heroes Never Die volt énekese és persze nem utolsó sorban a Blackbird Music Blog szerkesztője.
Körülbelül 6 éve kezdtem el gitározni és azóta rengeteg hangszer meg is fordult már a kezeim közt, bár akkoriban sokat nem tudtam még a gitárokról. Nem mint ha ma tudnék. :D
A kedvenc gitárom, egy koreai Ibanez RG 270 R, még 2008-ban került hozzám rémes állapotban. A tremoló üregének fedele egy random kivágott műanyaglap volt, magát a Floyd Rose-t pedig egyetlen rugó tartotta. A vezetékek majdnem mind sérültek voltak és a forrasztások is szörnyen néztek ki. A testen sok az apró karcolás és néhány kisebb nagyobb letörés is van. Szóval voltak gondok...
Sokan a mai napig egy darab uszadékfának tekintik ezeket a gitárokat és a legtöbb ember akinek mutattam, azt mondta jobban járok ha sürgősen lecserélem. Mindezek ellenére, amióta csak először a kezembe vettem, imádom ezt a hangszert. Persze nagyon sokszor megfordult a fejemben hogy eladom és nem egyszer az utolsó percben gondoltam meg magam.
Hihetetlenül kényelmes és vékony, juhar nyaka van, rózsafa fogólappal és 24 bunddal. Mivel kicsi és rövid virsli ujjaim vannak.. hát mondjuk úgy hogy nekem találták ki a Wizard II-t.
A test hársfa, aminek köszönhetően ugyan baromira könnyű a gitár, nincs kimondottan karakteres hangja. Viszont a hangszedők sajátosságai sokkal jobban érződnek mint mondjuk egy mahagóni testű gitárnál.
Sokáig az eredeti Powersound hangszedőket használtam, de amint lett egy kis pénzem, mind a két humbuckert lecseréltem. A nyakhoz Dimarzio Paff-Joe került. Nagyon telt, markáns de még is meleg hangzást biztosít. A saját dalaimba szeretek kissé szólisztikus, egyszerű dallamokat beépíteni, amik egyszerűen csodálatosan szólalnak meg ezen a hangszeren. /a lent beágyazott videóben ezt hallhatjátok is/ Ezen felül nagyon szépen csengenek a tiszta, ambientes témáim is vele. A hídhoz Dimarzio Breed került. Hát gyakorlatilag letépi az ember tökét. Nagyon szépen és fémesen cseng, nagyon jó riffeléshez. Jó üzlet volt a váltás.
Használtam már elég sokféle hangolásban, standard, drop D, drop C, drop A, de a lehető legjobban ezekkel a hangszedőkkel drop B-n szólalt meg a gitár, 12-56-os D'adario húrokkal.
Szóval most nálam, közel 20 éves hánykódás után, tényleg szerető otthonra talál a kis jószág. Ugyan még van rajta pár dolog, amit az idő során nem árt majd cserélni és egy bundcsiszolás sem fog megártani... számomra ő a tökéletes 6 húros gitár.
Úgy 3-4 éve elkezdett érdekelni a mélyebbre hangolás is, úgyhogy elkezdtem nézegetni a 7 húros gitárokat is. Volt is dolgom egy Harley Benton-al, de nem volt túl meggyőző. Később volt szerencsém a Solar Scream gitáros Kántor Tamás, Ibanez RG 7420 BP dögjét a kezembe venni. Hasonlót éreztem mint amikor a 6 húrost kezdtem el nyüstölni először. Pár hónappal később már a szobámban lakott. Mármint a gitár.
A 270-essel ellentétben ő japán és ez meg is látszik. Hihetetlenül pontos és precízen összerakott hangszer. A teste szintén hárs a nyakban viszont a juhar mellett van csík bubinga. Ugyanúgy rózsafa a fogólap és a nyak profil is Wizard, csak épp Wizard-7, úgyhogy a kis virsli ujjaim vele is boldogok.
Két hubcker hangszedővel van ellátva. A nyaknál V77 a hídnál V87. Állítólag ők is a Dimarzio gyárban készültek még, a cég méltán híres precizitásával. Lehet benne valami.
Érdekes módon, valamiért nem tetszik a híd hangszedő karaktere, viszont a nyakiért oda vagyok. Mindent a nyaki hangszedőn játszok. Tudom, fura.
Sokáig standard B hangoláson használtam, de sokat kísérletezgettem mélyebb tartományokban is. Sem hangszedő, sem a menzúra nem szereti ha G# alá megyek. De még a G# is épp hogy kijön a gitárból artikuláltan.
A 7 húrost az utóbbi időben egy kicsit kevesebb használom. Ez persze nem hangszer hibája, szimplán nem vonz mostanság kimondottan a B alatti mélység. Lehet hogy csak múlandó szeszély, de elgondolkodtam rajta hogy eladjam. Másra vágyom. Ahogy Szabó Dani barátom mondta: "Előbb utóbb minden keménytökű férfi egy Les Paulnál köt ki." :)
Erősítőm amin ez meg is szólalhat, sajnos még nincs. Egyrészt nem találom a nekem valót, másrészt nincs meg rá a pénz. Erősítő helyett addig is maradok a modellezésnél.
Már két éve szolgál rendületlenül a Line6 Pod XT Live változata. Rengeteg erősítő és pedál modellt állít felhasználók rendelkezésére. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Remek szolgálatot tett az előző és a hamarosan kiadásra kerülő EP-m felvételei alatt. Persze, nem olyan mint egy lélegző bemikrofonozott, fullcsöves erősítő, de én nem is vagyok én olyan vájtfülű, hogy ezt meghalljam.
Jönnek sorban a jobbnál jobb és menőbb új Line6 Podok, de állítólag egyre sterilebb és egyre "műanyagosabbak" a hangzások is, amiket ki lehet hozni belőlük. Ezzel szemben a régi podoknak még picit tökéletlenebb, recsegősebb, mocskosabb dolgaik vannak, amiktől életszerűbbnek tűnik a hangzás. Lehet benne valami... de nekem tényleg nincs fülem az ilyesmihez.
Ezeken kívül, mint minden jó háztartásban, nálam is van egy basszusgitár. Halvány lila gőzöm nincs a származási helyéről, vagy arról hogy milyen fából készült, milyen elektronikával van ellátva... Ajándékba kaptam Németországból és az van rá írva hogy Keytone. Ja és 5 húros.
Egyébként nagyon jó kis bőgő. Telt, masszív röfögős hangja van.  A nyaka ugyan picit kényelmetlen, de meg lehet szokni.
Van még itthon mindenféle kacat és rengeteg software-t is használok a felvételeim során, de a dolgaim hangzásának a  lényegét a fent említett két Ibanez gitár és a Pod adták eddig.
Ha rám hallgattok, bármilyen hangszerrel is van dolgotok, mielőtt bármilyen specifikciót elolvasnátok, a kezetekbe veszitek és a fületekre és az érzéseitekre hallgatok.
Remélem nem untattalak benneteket és valami hasznosat is tanultatok a kis bemutatómból! :)
Cheers!

https://www.facebook.com/hybridrealitymusic



Len