2013. október 2., szerda

Hanicz ~ Klippremier

Egy kedves szigetvári zenész cimborám, Hanczik Dávid, számos zenekar volt- és aktuális dobosa, megalkotója, mozgató rugója nagy erőkkel dolgozik a nagylemezén és végre elkészült a Hanicz nevű szólóprojektjének első videó klipjével is. A Blackbird Music Blogot érte a megtiszteltetés hogy bemutathassa a videót. Ennek apropójaként beszélgettem egy kicsit a pécsi underground celebbel.

Üdvözöllek végre a blogon! Hosszú ideje létezik már a projekt és nagyon sokat dolgoztál már a dalokon. Végre célegyenesben vagy és hamarosan kész a lemez. Miért húzódtak el ilyen sokáig a munkálatok?
Köszönöm Len! Rengeteg munka volt a dalokkal, de remélem, hogy majd lassan mindegyik a felszínre kerül. Jelenleg 4 lemez (!!!) hanganyaga készült el az évek során, folyamatos meló van velük, némelyik csak dalkezdemény, de a mostani lemez, ami a Fúria névre hallgat, remélem hamarosan elérhető lesz mindenki számára. Tudniillik ha valaki zenészpalánta (jelen esetben zenebohóc :D ) felvételekbe kezd, rengeteg pénz fog azzal kikerülni a tárcájából, hogy elmegy egy stúdióba, hogy a dalait felvegye. Egy zenekarnak nem megerőltető ez, mert ott megoszlik az, hogy ki játssza fel pl. a dobokat, a gitárokat, az éneket, és így természetesen a pénzügyek is megoszlanak. Szereztem egy hangkártyát, azzal veszem fel otthon a számokat és ebben sok segítséget kapok barátaimtól! Mind masterelési munkálatokban, mind felvételben!

Pécsett aki ismer, az tudja hogy egyszerre 4-5-6 zenekarban is hajlamos vagy jelen lenni. Hogy jut így időd a Haniczra?
Jelenleg 4 zenekarban zenélek (Dirty Dawn, Sick-Room, Plug, Backseat Burnin’) és mindegyikben a dobosként. Úgy osztom be az időmet (legalábbis néha csak próbálom), hogy mindegyik zenekarhoz jusson . A dobolás mellett a gitározást is szintúgy imádom, és ezekben a zenekarokban nem bontakozhatok úgy ki, mint gitáros. A dalötletek teljesen spontán jönnek, vagy külső behatások, élmények alapján. Leges legutóbbi dalom például úgy született, hogy hazafelé jöttünk Szolnokról Lapos fesztiválról a Backseat Burnin’ zenekarral, és mint minden zenebohóc, a zenéről fantáziálgattam. Jöttek a riffek maguk után, megjegyeztem a dallamot és otthon feldemoztam. Lehet, hogy a következő dalötlet akkor fog jönni, mikor a wc-n trónolok :D kitudja… A spontán dalötletek a leges legjobbak.

Sok zenekar, sok stílus, sok irányvonal... ez érezhető lesz a lemezen is?
A Fúria lemez nagyon komplex lesz. Egyaránt fogja magán viselni a djent, hardcore és a deathcore stílusjegyeit, hangzását. Van egy másik album is, amit Patak Sándor énekes barátommal készítek, én írom a dal alapjait, ő a szöveget és az éneket. Az az album például klasszikus metalcore lesz djent hangzással. A keményebb dalok mellett lesznek az albumon akusztikus dalok, meg „elszállósabb” átvezető dalok is, hogy az eklektikája is meglegyen. Nem lesz egyhangú az biztos. : )

Na, térjünk a lényegre. Miért pont a közös dalhoz készült videó?
Amikor megíródott a szám, már akkor felvetődött az ötlet, hogy videoklipet kellene rá készítenünk, és mint ugye már említettem, ez volt a legelső kész dal a lemezről.

Hogy jött egyáltalán a közös szereplés ötlete?
Szukits Tibor barátommal zenéltem együtt a Struggle for Life nevű hardcore bandában. Ez volt az a banda, akikkel legelőször gitárosként álltam ki a porondra. A zenekar befejezte a koncertezést, de szerettem volna Tibivel egy közös produkciót. Nekem sajnos nincs sok tehetségem a visításhoz és az énekléshez, ezért is kértem meg, hogy énekelje fel ezt a dalt.

Kikkel dolgoztatok együtt a klip készítése során?
Az operatőr Fábián Szilárd volt, családom közeli barátja, édesapámmal volt együtt operatőr a SzigetTV-nél (Szigetvár). Operatőrök közül Baranyában, csak őróla tudom, hogy steadycammel dolgozik (amikor megláttuk a kütyüt nem kaptunk szikrát) teljesen profi az ürge. :D A vágást Szabó Gergő (GecAAA) barátom csinálta (Az a muksó, aki a trailer elején a lámpának ordibál ). A nyers felvételekből teljesen kihozta a maximumot. a fénytechnikát Horváth József barátom szolgáltatta, ő rendezte el a fényeket a helyhez adottan. Nem akartam beleszólni, hiszen nagyon érti a dolgát. A Playback-hez Horváth Gyula haverom szolgáltatta a hangfalakat, meg a verk-felvételeket is ő készítette a forgatás során.

A trailer alapján, nagyon látványosra sikerült a klipetek. Milyen helyszíneken rögzítettetek?
A trailer csak a nyers felvételeket tartalmazza magában, volt vele alakítgatás, egy-két extra, mint például a földrengéseffektek, és a vakolat omlása. A helyszínről nem nyilatkozhatunk én sem és a velünk dolgozó emberek sem. Top Secret! :D

Bizonyára volt néhány vicces pillanat is. :)
El sem kezdődött a forgatás, de már ment a baromkodás ezerrel, hála az égnek ezek is rögzítésre kerültek. Kivágott jelenetekről lehetséges, hogy egy másik videót teszünk majd közzé, mint pl. volt egy jelenet, hogy bele kellett néznem mélyen a kamera lencséjébe, de a füsttől nem láttam semmit, nekimentem a kamerának, vagy épp dühöngök bent a rács mögött, rá akartam rúgni, erre vagy kinyitódott az ajtó, vagy beleakadt a lábam. :D Nem maradt el a szokásos hülyeség sem.

Tudsz már valami körülbelüli dátumot a lemez megjelenésére, vagy esetleg lesz még egy klip a közeljövőben?
Az a helyzet, már annyiszor beharangoztam nem egy album megjelenését, hogy már nem merek ilyesmikről nyilatkozni, arról viszont tudok, hogy lesz még klip nem is egy! ;)

Köszönöm a válaszokat, most pedig lássuk az első hivatalos Hanicz videó klipet! :)

https://www.facebook.com/haniczmusic?fref=ts



Len