2013. január 2., szerda

Mátranovák Company ~ Játék és Muzsika 10 percben

Még az óévben kaptam tippet, hogy hallgassam meg a Mátranovák Company új kislemezét. Természetesen beterveztem, hogy ha időm engedi kritikát is írok a srácok alkotásáról. Eleinte csak a borítót nézegettem, majd később olvastam utánuk... hát a "lakodalmas death-metal" címszó láttán igen csak ráncoltam a szemöldököm... :)

Mátranovák Company ~ Játék és Muzsika 10 percben 9:11
2012. 11. 17.
Szerzői kiadás 

01. Váltsd vissza az üvegeket
02. Emo
03. Felhő

Kungl György Mátyás: fősüvöltés/basszusgitár
Weninger Sándor: gitár/melléksüvöltés
Nemes Róbert: dob/Ötőhangszerek

... aztán hamar megértettem, hogy miről is szól ez az egész. Őszintén szólva eleinte nagyon nehezemre esett komolyan venni az EP-t, de ahogy meghallgattam újra és újra, rájöttem hogy igazából zseniális. Persze a zsenialitás és az őrület között igen vékony a határ, itt is.
A lemez teljes egészében egy otthoni stúdióban készült, de ennek ellenére a minőség messze felülmúlja a hazai átlagos hómsúdiós minőséget. Azt hiszem hogy ennél jobb hangzást nem is kíván a Muzsika.
A fent említett lakodalmas death-metalnál jobb megnevezést valahogy én se tudnék találni arra amit művelnek..  egyszerűen annyi minden keveredik a zenéjükben hogy az valami hihetetlen.
Hip-hop, blues, funky, doom-meta, death-metal, punk-rock, post-rock, "dubestep".. no meg persze egy kis emo.
A szövegeik első hallásra egy megvilágosult/dimenziótváltott/felsőbbtudatállapotbanlévő ember durva, trágár elmeszüleménye. De azért van némi komoly tartalom mögöttük.
A zenei megoldások egyébként zseniálisak. Olyan kiállások, szólók, "breakdown-ok", dallamok vannak.. hogy huh. Tényleg nagyon tetszettek.
Nem is tudok többet írni a hallottakról. Jobban teszitek ha ti is meghallgatjátok. :)

8/10

http://www.facebook.com/matranovakcompany



Len