2012. november 27., kedd

Zenész és Tetoválás vol1. ~ Maczák Márk & Bőcze Zsolt

Gondolkodtam hogy jó lenne egy kis változás és kellene keresnem egy témát, ami nem csak a zenélésről szól. Aztán jött valahogy az ötlet hogy lehetne témázgatni kicsit a tetoválásokról, így fel is kerestem néhány arcot akik minden bizonnyal rengeteget tudnak mesélni majd a varrás szépségeiről.
Első két vendégem az ex-Leander/ex-Keeper of Dreams dobos Maczák Márk és az újra a Subliminal Merger soraiban játszó Bőcze Zsolt. :)

Na hát akkor kezdjük a legelején, hány évesen kezdtétek el a tetoválást?
Márk: Eredetileg úgy terveztem, hogy akkor kezdem, miután betöltöttem a 18-at, de nem tudtam várni és 17 évesen elkezdtem kivarratni a hasamat. Az első tetoválásom egy pergődob volt a hasam közepére, mert az egy elég központi hely, mint ahogy az életemben a dobolás elhelyezkedése.
Zsolt: Kb. 15-16 évesen csináltattam az első „tetkóm”, és az egy Gore felirat volt a combomon :D

"Kemény rokkerkedés" volt, vagy már akkor is beteges vonzódást éreztetek a varratokhoz? Hehe.
Márk: Gyerekkoromban Dennis Rodman és Arnold Schwarzenegger hatására két dolgot akartam: rengeteg tetoválást és mellizmot. :D A tetoválás halad, a mellizmon meg mostmár dolgozom. A kemény rokker feelinghez közöm nem volt soha, max pár hétig azt hihettem..
Zsolt: Általános iskolás korom óta akartam/akarok tetoválást, már akkor elhatároztam, hogy piercelni és tetoválni is fogok.

AnyaApa mit szólt hozzá? 
Márk: Utálták. Nagyon. De aztán megtört a jég valahogyan és mostmár nincs semmi para, ha találkozom velük. Apának fel sem tűnik, ha valami új minta van rajtam, Anya azért észre szokta venni pár hónap után és szereti kielemezni.
Zsolt: Nálam ez az egész úgy kezdődött, (hogy egy kicsit másra is tereljem a témát :D) hogy elkezdtem piercelni, másnak is, magamnak is. Nekem 11 pc-m volt, amit apám elől 3-4 éven keresztül rejtegettem. Ha hazaértem suliból/munkából kivettem mindet, amint elmentem otthonról, vissza, ez ment évekig, anyám minden lyukról tudott, és mindegyik után sírt is hogy hogy nézek ki, és mit fognak róla gondolni az utcán, ami engem KURVÁRA nem érdekelt. Amikor megvettem az első tetováló gépem rögtön a combomat kezdtem el, hogy azt is takarni tudjam. Később megbeszéltem apámmal, hogy „tiszta gáz, hogy varrok, és rajtam nincs egy tetoválás sem.(látható helyen)” Rábólintott… Biomechanikával kezdtem az alkaromra, szartam az ápolásra, és hát úgy is nézett ki… Na, úgy gondoltam inkább full feketére bevarrom a karom, mert az nem annyira elterjedt. :D Hát ezt el is kezdtem, csak aztán az sem maradt olyan amilyennek akartam. Idő közben elköltöztem, örültem, hogy végre nem kell pc-ket ki-be pakolásznom, az új munkahelyemen is elfogadtak úgy. Amikor húgom ballagására mentem, elhatároztam, hogy nem fogom kipakolni a pc-ket, lényegében már nem otthon lakom, nem szólhat érte. A reakciója csak annyi volt amikor meglátott, hogy „gyönyörű vagy fiam” :D ennyi.. ezt muszáj volt elmesélnem :D azóta halmozódott mindenfelé, és beletörődött, nem szól érte:))

Általában mindenkinek megvannak a baklövései... rossz tetoválót választasz, megbánod a mintát... ismerős? 
Márk: Persze. Mindenkinek vannak rossz döntései. Nekem is kellett már takartatni teljes alkart rossz tetováló választása miatt. Illetve még a mai napig van olyan tetoválásom, ami egy akkor számomra fontos személynek szólt, és amit élethiba volt magamra varratni, de úgyis takarva lesz és legalább tanultam belőle. Régen máshogy álltam a tetoválásokhoz, mint ma. Ma már odafigyelek és Bécsbe járok ki varratni a The Penetration Incorporation nevű tetoválószalonba Révai Balázs barátomhoz, hogy biztosan azt kapjam, amit szeretnék.
Zsolt: Ajjaj.. :DD Először csak amatőrökkel varrattam, szar mintákat, most meg szalonban szopatom a tetoválóm a takarással:D mindent megbántam, ami rajtam van/volt, részben a minta, de főként a minőség miatt…

Ezt talán a legnehezebb megfogalmazni, de mit jelent nektek a tetoválás? 
Márk: Olyan minták kerülnek rám, amik nekem tetszenek, vagy számomra jelentéstartalommal bírnak. Mindegyiknek van valami története, mindre emlékszem és sokszor visszavisz és elmékeztet számomra fontos dolgokra. Egyfajta önkifejezés, történelem és életstílus.
Zsolt: Semmit. Én nem azért tetováltatok, mert jelent valamit, hanem mert tetszik, egy olyan ruha az emberen, amit egy életre felveszel.

Elég szép gyűjteménnyel rendelkeztek már. Van olyan hogy elég? 
Márk: Biztos vagyok benne, hogy lesz. Legkésőbb, ha már alig van hely.. de még úgy érzem, abszolút van mit kitölteni mintával. Nekem a következő projekt 2013 elejére a nyakam elkészítése lesz az államig.
Zsolt: Én álltól talpig szerettem volna, de mivel barátnőm nem rajong a tetoválásokért, és nekem számít a véleménye, kompromisszumot kötöttünk. Így csak bal kar, két láb combtól lábfejig fullba, és a hátamon lévő exem nevének a takarása van „megengedve” :DDDD

Színes vagy szürke/fekete pártiak vagytok? 
Márk: Régebben a színes tetoválásokért odavoltam, mostmár a fekete-fehérek is tetszenek nagyon és van is pár belőlük. A fekete-fehér tetoválások kicsit elegánsabb, míg a színesek inkább lazább benyomást keltenek bennem.
Zsolt: Régen csak fekete párti voltam, még csak véletlenül sem akartam színest. Ez fordult, színesbe szeretnék mindent:D Sokkal élettelibb egy színes minta véleményem szerint, mint egy fekete, és ha kopik, előbb lesz csúnyább a fekete, mint a színes.

Na és melyik a kedvenc mintátok magatokon? 
Márk: A legfontosabb tetoválásom a csuklómon anyukámnak az aláírása. Ami pedig a legjobban tetszik, az a mellkasom és a kézfejeim. 
Zsolt: Hehehe :D

Nyúltatok már magatokhoz...? Már hogy izé.... tetováltátok már magatokat? 
Márk: Nem, inkább nem ütöm olyanba az orrom, amihez nem értek.
Zsolt: Fent említettem. :)

Tudom hogy ez elég általános kérdés, de titeket mennyire értek hátrányos megkülönböztetések a varrataitok miatt? 
Márk: Nem mindenki szeretheti, de ez normális. Viszont mostanában a tetoválások egyre inkább toleráltak és egyre jobban mainsteam az egész. Az, hogy megnéznek jobban az emberek az utcán nem probléma, hiszen várható, hogy ennyi tetoválásra felfigyelnek. De nálam elég pozitívan szokott kijönni a dolog. Az emberek megnézik és feltesznek sokszor tonnányi kérdést, de ezek csak kérdések, nem sértegetés, vagy bármi hasonló. Amit talán a legtöbbször szóvátesznek, az az, amikor fizetésnél az aprót visszaadják és nyújtom a kezem, akkor a tenyér tetoválásomra szoktak ráizgulni. Persze vannak a BKV-s nyugdíjasok, akik előszeretettel rázzák a fejüket látványosan, de ők teljesen más világ..
Zsolt: Soha nem érdekelt, hogy ki milyen negatív véleménnyel van rólam, sokan megnéztek, és susmorogtak. Az baszott fel amikor már hangosabb megnyilvánulások is voltak.(általában az idősebbektől)

Ezt egy cimborám kedvéért muszáj megkérdeznem.... FÁJT? 
Márk: Nem mindenhol.. (:
Zsolt. Hazudok, ha azt mondom, hogy nem, van ahol egyáltalán nem, és van ahol beszarás. De ez minden embernél más, hogy kinek hol, és mennyire fáj.

https://www.facebook.com/maczakmark
http://www.facebook.com/subliminalmerger?fref=ts