2012. november 14., szerda

Gaslight ~ Gaslight

Múlthéten újabb korongot hozott nekem a póstás, a Gaslight nevű budapesti zenekar selftitled nagylemezét. Mielőtt írtak volna nekem a srácok, soha nem hallottam róluk, sajnos. :)
A banda 2005-ben alakult, a nevüket pedig a méltán híres idegtépő, Gázláng(Glaslight) című film hatására vették fel. A nagylemez előtt három demójuk jelent meg 2006-ban, 2008-ban, illetve 2009-ben. De persze egy zenekar igazi kreativitása mindig a nagylemezeken mutatkozik meg. Hát lássuk mit alkottak. :)





Gaslight - Gaslight 41:52
2012. Október 11.
Szerzői kiadás

1. On My Knees
2. Black Dye
3. Evil Inside
4. Amenable
5. Behind Your Pain
6. End Of Time
7. I Wanna See
8. Give Me Life
9. I'll Be There

Gábriel Géza: vokál/gitár
Forgács József: gitár
Barassevich Krisztián: dob
Kis Zsolt: billentyű
Sütő Dániel: basszusgitár

Amikor először beraktam a lemezt, valamiért akaratlanul is kicsi otthonom egyik zenekara, a Solar Scream jutott eszembe. Fogalmam sincs hogy van-e valamiféle kapcsolat a két zenekar között.... talán a hangzás, talán a zene jellege, vagy talán a hangulat emlékeztetett a mohácsi kvartetre. Minden esetre jó száj(vagy fül)ízzel hallgattam végig az albumot.
Miután körülnéztem a facebook oldalon, valamiért nagyon depresszív, gótikus sötét hangulatú zenére számítottam. Kellemeset csalódtam. Tény hogy megvan a zenének a maga árnyékos, néhol hátborzongató atmoszférája, de a meredekebb dolgok inkább a szövegekben jönnek ki.
A zene nem igazán húzós. Vannak néhol súlyosabb riffek, de javarészt kellemes könnyen befogadható részek váltják egymást. Viszont nem nevezném egyszerű zenének. Az összes dal egytől-egyik nagyon jól meg van írva. Van néhány szóló, ami biztos jól megizzasztotta az illetékest. :)
Hihetetlenül jó az album dallamvilága. Egyrészt remek teljesítményt nyújtott a billentyűs. Egyetlen unalmas száraz téma nincs a dalokban, mert mindenhova került egy jól eltalált dallam. Csak gratulálni tudok.
Másrészt ott az ének, amivel egyszerűen nem lehet betelni. Géza hangja egyszerűen tökéletesen illik a zenéhez. Van néhány nóta, amit akár még mainstream rádiókban is el tudnék képzelni.
A hangzásért szintén csillagos ötös jár. Gőecze Zoltán remek munkát végzett a keveréssel.
Szóval a Gaslight egy nagyon könnyed, de mégis rettenet súlyos album, fogós dallamokkal és elborult szövegekkel. Első nagylemezhez képest, nagyon magasra tették a mércét. :)

8/10

http://www.facebook.com/Gaslightofficial


Len