2012. november 8., csütörtök

Fekete Zsolt ~ LTD/ESP B-1005/Hartke LH-500/Hartke 4,5 XL

Sziasztok! Fekete Zsolt vagyok a ScerrA zenekar basszusgitárosa. A Blackbird Music Blog felkérésére az alábbiakban bemutatom a bőgőmasinámat.
Kezdjük is az elején, jelen esetben a gitárral. Tavaly év végén sikerült beszereznem egy LTD/ESP B-1005- ös nevezetű lapátot, ami minden kétséget kizáróan egy nagyon jó döntés volt, hiszen ez tényleg egy felső kategóriás, hibátlan hangszer. Imádok rajta játszani. A "B" húrja kb zseniális. A bútorokat megszégyenítő igényességű test mahagóniból, míg a fogólap ében fából készült. Gyárilag 2 db EMG hangszedővel szerelik (40P-5, és 40 TW) tehát itt nem igazán kell gondolkodni turbózáson a későbbiekben sem. Ezek után a testen átmenő húrozás már csak apró figyelmesség a gyártótól. Ezúton is köszönet érte:) Kis kitérő, de talán valakit ez is érdekel, mert nekem még nem sikerült húrok nélkül dallamot kicsalni a gitárból. Szóval húrok: Általában sárga Warwick húrkészletet szoktam venni. Új korában gyönyörű csillogós hangja van. Sajnos a sok használattól elég hamar "kopik" a hangja, de erre nagyon jó megoldás a húrápoló, ami pár órára csodákat tud tenni a használt húrokkal. Ha nem akarod a fél fizetésed húrokra költeni mindenképp érdemes beszerezni egy ilyet. Egyébként én a Scerra-ban a standard hangolástól 1 hanggal mélyebbre vagyok hangolva, de ez csak nyakbeálltás kérdése. Összegezve ez egy kimagaslóan jó hangszer gyönyörű hanggal, rendkívül jó súlyelosztással, és igazán kényelmes játszani rajta. Úgy tudom Magyarországon nem sok van forgalomban, de, aki esetleg kedvet kapott hozzá, annak én csak ajánlani tudom, hiszen no LTD no party:)
Térjünk is át az erősítőre. Idén tavasszal erősítő fronton is beújítottam, hogy kövér legyen az a lúd. A fej egy Hartke LH-500-as, semmi felesleges potméter vagy szabályzó. Magas, mély, közép, meg egy hangerő aztviszlát:) Na jó nyílván kissé leegyszerűsítve, de direkt nem akartam egy olyan fejet venni, ami úgy néz, ki, mint egy repülőgép műszerfala. Adatokkal nem fárasztanék senkit, akit érdekel járjon utána:) Ezt is csak ajánlani tudom nagyon beteg egy gép. A láda szintén Hartke, mégpedig a 4,5 XL-es fajtából. Ez egy 400W-os, 8 Ohm-os, aluminium hangszórós állat. Rendkívül jól megvannak ők így ketten az én legnagyobb örömömre. Egyébként onnan jött az egész Hartke dolog, hogy a Watch My Dying-al turnéztunk, és Imi volt olyan kedves, és megengedte, hogy az ő cuccát használjam a koncerteken. Ekkor nagyon megtetszett a harapós Hartke hangzás, így nem is volt kérdés mit válasszak.
Köszöntem a lehetőséget, a Bolgnak nektek pedig a figyelmet! Találkozzunk a bulikon!

http://www.facebook.com/ScerrAOfficial?fref=ts



Len