2012. augusztus 2., csütörtök

Szegvári Bálint ~ Vintage V-950/Hartke LH-1000/Hartke HX 410

Szép napot mindenkinek!
Szegvári Bálint vagyok a Fekete Sereg basszerosa. Bemutatom nektek a basszusgitáromat és az erőstőmet!
Mielőtt megvettem a basszusgitáromat nagyon hosszas keresgetésbe és kutatásba kezdtem (főkét anyagi helyzetem miatt) hogy megtaláljam ezt a kiváló ár-érték arányú remekművet! Egy Vintage V-950 basszusgitárra sikerült rálelnem, és volt szerencsém pontosan azt a darabot megkapnom, amiről írták a teszteket a neten és újságokban is megjelent. Ezt onnan tudom –és ezzel el is érkeztem a bemutatáshoz–  hogy ez a gitár egy natúr bubinga testű gitár és minden darabnak egyedi mintája van (sajnos láttam már elég csúnya mintájú darabokat is úgyhogy  mindenképpen nézzétek meg vásárlás előtt). Ez egy csavarozott juharfa nyakkal rendelkezik, aminek végén a fejet egy bubinga lappal lefedték, ebből látszik az igényes kivitelezés. 24 bundos jávor, rózsafa fogólap gyöngyház pozíciójelzőkkel. A gitár javarészt Wilkinson szerelvényeket tartalmaz ez alatt értem a hangolókulcsokat, a húrlábat és a hangszedőket is. A hangszedők aktív Wilkinson szedők, elrendezésük: az első egy Fender Precission mintára készült hangszedő, amit fordítva helyeztek el, a hídnál pedig Jazz Bass rendszerű hangszedőt helyeztek el. Van rajta hangerő, ballaszt, magas és mély hangszínszabályozó poti, ami nekem bőven elég.
Ez a basszusgitár kedvez a pengetővel játszó basszerosoknak, mivel elég közel vannak egymáshoz a húrok és az első pickup elrendezés is nekik kedvez. Az első pickupok hangzása jól illik a keményebb rock, metál műfajokhoz, míg a hátsó pickupnak középben gazdag hangja nagyon szépen kellemesen tud szólni. Jómagam azt mondom, hogy ez egy baromi kényelmes gitár, amint kipróbáltam tudtam, hogy ez kell nekem. Kényelme vetekszik a 4-500 ezres Warwick basszerokéval. Elégé kis testű gitár, de nagyon testhezálló, jó az egyensúlya. Bubunga teste lévén nagyon jók a mélyek, de a magasak és iszonyat jól szólalnak meg rajta.
Egy tesztben ezt írták róla mikor megvettem: „Annak, aki keményebb műfajban gondolkodik, szereti a natúr külsőt, és nem engedhet meg magának egy igazán professzionális gitárt, de a gyorsaságot és a könnyű kezelhetőséget igényli, az a V950-et szeretni fogja.”
Tulajdonképpen elég jól leírja a lényeget és igaza lett, mert szeretem!

Az erősítőm pedig nem más, mint egy Hartke LH-1000 amihez van egy Hartke HX 410 ládám és hamarosan meglesz hozzá egy Hartke HX 115.
Ez bizony egy 1000 Watt teljesítményű előfokcsöves fej, ami már nem akármi! Régóta vágytam egy igazán ütős motyóra és ez most megvan. Tulajdonképpen azért is szeretem annyira, mert ez nincsen agyonrakva effektekkel, meg egy csomó haszontalan baromsággal. Ezen az van, aminek kell. Van rajta egy hangerő szabályzó, 3 sávos EQ, balansz, és egy magas kiemelő. Egy nagyon masszív házba van belerakva, így turnékon, koncerteken nagyon jól bírja a gyűrődést. Referenciakén fel hozni hogy a Big Four turnén ilyet használt Dave Ellefson (Megadath) és Frank Bello (Anthrax), persze ők 8x10-es ládával és mindebből kettőt. És ennek a megvásárlásánál is szerencsém volt, mivel egy olyan darabot kaptam amit aláírt Dave Ellefson
Ehhez jön hozzá egy nagyon jól kitalált és megcsinált láda(Hartke HX 115), ami úgy készült, hogy a membrán belseje alumíniumból, a külseje pedig papírból készül, ezzel hozza az alumínium kemény fémes hangját, és a papír lágyabb hangját. A 4 db 10 colos hangszóró mellé még van egy 1 colos titán magas sugárzó, amit a láda hátulján lehet kapcsolni.

Len