2012. július 16., hétfő

Rockmaraton 2012

Na üdv újra emberek, visszatért a Blackbird a Rockmaratonról!
Először is szeretném megköszönni a zenekaroknak a sok elismerő, kedves szót, tényleg nagyon jól esett és hihetetlenül jó volt veletek találkozni és együtt bulizni. Köszönök mindent!

Maga a Rockmaraton is eszméletlen jó és emlékezetes volt. Ahogy több csapat is mondta, valóban szinte már az utolsó nagy fesztivál, ami csak a súlyos zenéről szól. A felhozatal nagyon változatos volt. Szerintem mindenki megtalálta a maga bandáját a programban. Én személy szerint azért a djent színtér képviselőit kicsit hiányoltam.

Úgy gondoltam hogy a (szerintem) legjobb koncertekről írok pár szót, ha esetleg a srácok majd a közeletekben is játszanak, talán kedvet kaptok ti is, hogy megnézzétek őket.

Veil of Sin
Ők voltak az a csapat, akiket valószínűleg nem néztem volna meg, de mivel a sátorszomszédom játszott benne, úgy gondoltam miért ne.
Annak ellenére hogy délelőtt kaptak helyet a programban, meglepően sokan ellátogattak a helyszínre.
A srácok melankólikus, sötét hangulatú, gótikus blackmetal zenét játszottak. Az gyönyörű női ének szinte elvarázsolja az embert, de még mielőtt elrévednénk, a súlyos durva férfi vokál visszaránt minket a valóságba.
A hosszú, progos, mozgalmas és érdekes témákat feldolgozó dalokat hallhattunk. A dalszövegekre külön érdemes rákeresni. Egy kicsit sem bántam meg hogy megnéztem a srácokat. Élmény volt, komolyan!
A zenekar énekesnőjének és basszusgitárosának pedig külön gratulálok és sok boldogságot kívánok! :)

http://www.facebook.com/veilofsinband

Niburta
A nagyon egyedülálló módon, modern coreos metált balkáni népzenével keverő Nibutrta koncertjére sajnos késve érkeztem, így sajnálatos módon lekéstem az első dalról, de azért még sikerült befurakodnom az első sorba.
Sokszor gondot jelent a szakembereknek kihangosítani a folkereket, de most ezzel sem volt gond, így szépen ki lehetett hallani minden hangszert.
Nagyon sokat fejlődtek és változtak a tavalyi Pagan's Day óta. Sokkal energikusabbak és dinamikusabbak a színpadon mint azelőtt. Nem igazán lehet egy helyben, zsebre tett kézzel állni miközben őket hallgatja az ember. Remek buli volt

http://www.facebook.com/niburta

Insane
A második buli amire ellátogattam, a mostanság sokban megváltozott Insane volt. Régen nem láttam már őket élőben. Az az igazság, hogy szerintem ez az eddigi legjobb felállásuk. Nekem nagyon tetszett az ahogy Tóth Bertalan helyt állt a régi és az új dalokkal is egyaránt. Mert amúgy igen, sok régi és új dal keveredett a setlisten. Nagyon örültem neki hogy előkerültek olyan slágerek is mint az Inside vagy a Hocus Pocus. Koncert után kötelezőnek éreztem beszerezni tőlük egy példányt az új lemezből! :)


http://www.facebook.com/bandinsane

Texas in July
Az este egyik fénypontja ként volt meghirdetve az éppen Auburnel turnézó Texas in July. Előtte nem igazán hallgattam a srácokat, így kicsit bizalmatlanul foglaltam el egy helyet az első sorban. Akadtak némi technikai problémák a dobos körül és igazából az egyik gitárosra is rájárt a rúd játék közben... de ennek ellenére a maraton egyik legemlékezetesebb koncertjét ők adták.
A színpadi produkció valami hihetetlen volt. Azelőtt csak klipekben láttam hasonlókat. Ugyan a közönség és a zenekar között kommunikáció kicsit akadozott az angol nyelv miatt... iszonyat forró hangulatban telt el a buli.
Azóta sikerült a csapat egyik gitárosát is elcsípnem pár szóra, úgyhogy talán hamarosan egy interjút is összehozok velük! :)

http://www.facebook.com/texasinjulyband?ref=ts

Soulfly
Valószínűleg tömve lesz a net a Soulflyról kritikákkal... de azért pár sort én is firkantok. :)
Szerintem világszerte több millióan mondhatjuk a kezünket a szívünkre téve, hogy igen is része volt Max Cavalera munkássága a metál életünknek. Több generáció nőtt fel a zenéin és rengeteg embernek volt példakép, így nekem is. Tehát nehéz elfogultság nélkül írni akármit is...
Nagyon interaktív és mozgalmas bulit csaptak a srácok. A színpadkép, az előadás mód... minden izzott a profizmus tüzében.
Voltak meglepetések is. David iszonyat dobszólót nyomott, amibe végül a másik három arc is csatlakozott törzsi dobokkal. Voltak vendégénekesek is, a vége felé beugrottak Max fiai. Aztán a vén raszta magyar focimezben jött be a ráadásnótára, amit egy Iron Maiden - Trooper kiállással fejeztek be.

http://www.facebook.com/pages/Soulfly/8616079092?ref=ts

Subliminal Merger
A pesti srácok sajnos kénytelenek voltak sampler nélkül játszani, mert adódott egy kis technikai probléma, sőt menet közben a dobosnak is meggyűlt a baja a lábcinnel és ráadásul még iszonyatosan meleg is volt. Mindezek ellenére kiálltak és elnyomtak néhány nótát, nem is akárhogy. Ugyan kevesen voltunk a korai kezdésnek köszönhetően, de mind nagyon élveztük a bulit. Kár hogy nem hallottunk többet az új nóták közül.

http://www.facebook.com/subliminalmerger



Watch my Dying
A hazai színtér egyik legsúlyosabb zenekara is nagyon oda rakta magát. A régebbi rajongók külön örülhettek, mert a nem olyan régen csatlakozott Szabó Viktor most nem ért rá és a helyére a régi gitáros, Kovács Attila jött el. Az amúgy is bizar és hátborzongató zenét néhány dalban még súlyosabbá tette egy táncos hölgy is. :)
Hihetetlenül profi előadásban lehetett része az összes szimpatizánsnak.
Annak ellenére, hogy azért a közönségen már erősen lehetett érezni hogy a maraton utolsó bulijait tapossa a nép, nagyon feldobták a hangulatot a srácok és iszonyatosan megmozgattak minket. Valószínűleg a WMD tehet róla hogy még most is fáj a derekam és a nyakam... :P

http://www.facebook.com/WatchMyDying

Sleepless
Végül odakeveredtem a NuSkull sátorba is ahol a székesfehérvári álladékok zúztak egyet.
Gyakorlatilag nem is volt színpad, egy szinten játszottak a közönséggel. Először ugyan tartottak a helyszíntől, de végül akkor a party kerekedett, amit igazából még a legnagyobb sátorban sem láttam. CirclePit a zenekar körül, cigánykerekező Subliminal Merger énekes a közönségben, repkedő cipők és papucsok mindenfele... egyszerűen őrületes volt.
A legnagyobb meglepetést a zenekar egyik gitárosa hozta, aki saját bevallása szerint nem nagy szólista... ennek ellenére össze szartuk magunkat a srácokkal tőle. :)
Senki ne hagyja ki őket Fezenen se.

http://www.facebook.com/sleeplesshorde


Len