2012. július 3., kedd

Jamie Postones ~ TesseracT

Mostanság nagyon felpörögtek az események TesseracT-ék háza táján. Nem olyan régen énekes váltottak, majd kiadtak egy EP-t, aztán most megint új vokalistát kell hogy keressenek....
A változásokról, az új EPről, a készülős nagylemeztől és a dobolásról Jamie Postones-t faggattam!

Na kezdjük, üdvözöllek haver itt a Blackbird Music Blogon!
Kezdjük is a friss hírekkel, miért távozott Elliot a zenekarból?

Röviden és tömören, elérkeztünk egy olyan ponthoz, ahol már abszolút nem egyeztek meg az elképzeléseink.  Nagyszerű hangja van és igazából nem is lehetnénk boldogabbak, mert remek munkát végzett a Perspective EP-n és a közös turnékon is. Egyszerűen másképp látjuk a második nagylemez terveit.

Vannak már jelöltek a helyére?
Igen - épp meghallgatásokat tartunk, úgyhogy többet nem árulhatok el. Mindenképpen érdekes lesz.

Erre talán nehéz válsazolni... de a TesseracT összes tagja stabil, de a vokalisták soha.. miért?
Haha, vokalisták! Sok igazán lenyűgöző hanggal volt lehetőségünk együtt dolgozni, amiért hálás vagyok. Amúgy a mi szintünkön már nagyon nehéz megélni lemezeladásokból és koncertezésből. Igazából lehetetlen. Ezért vesztettük el Dan-t is. Nem tudott elég időt áldozni a zenekarra úgy, hogy megéljen - egyikünk sem tud.

Beszéljünk egy kicsit az EP-ről. Kinek az ötlete volt hogy készítsetek egy "unplugged" anyagot?
Már nagyon régóta motoszkált bennünk a dolog és a Devin Townsend Projecttel való közös USA turnénk után kezdett megvalósulni. Dev minden nap nyomott egy VIP akusztikus showt amiből rengeteget tanulhattunk.
Szerettünk volna valami mást csinálni, mint amit elvártak tőlünk és szerettünk volna akusztikus előadásokat is adni. Szerintem nagyon reális elképzelés volt és szerettük is csinálni.

Van egy feldolgozás is, a Dream Brother. Miért pont ezt a dalt választottátok?
Mind szeretjük Jeff Buckley-t. Az ő felfogása a zene írással és a koncertekkel kapcsolatban olyan mint senki másé és felülmúlja az összes előadót - szerintem. Nagyon inspirált minket, úgyhogy szerettünk volna egy Dream Brother feldolgozással tisztelegni előtte.

Tervezitek már az új lemez felvételének megkezdését?
Jelenleg nagyon keményen dolgozunk a második lemezen. Körülbelül már 35 percnyi anyag megvan írva és még négy dal alakul. Utána neki állhatunk gyakorolni hogy csiszolódjon a szerkezet. A cél hogy egy hónapon belül elkészüljünk az instrumentális anyaggal, hogy rögtön elkezdhessünk dolgozni az új énekssel, hogy minél előbb kiadhassunk valami újat.

Nagyon sok rajongó várja, hogy megjelenjen néhány profi élő videó egy DVD-n, vagy akár a youtubeon. Lehetséges hogy lesz ilyesmi is a közeljövőben?
A One című cuccunkkal megjelent egy ilyesmi. Biztos vagyok benne hogy az egész fent van youtubeon is. De nagyon szeretnénk egy új DVD-t is. Egész pontosan egy turné után, mikor lehetőségünk lesz egész éjjel játszani a nótáinkat egy hónapon át - majd akkor amikor minden tökéletesen szól és már tudunk csak az előadásra koncentrálni.

Melyik zenekarokkal turnéznál legszívesebben?
Az összes banda akivel együtt játszottunk nagyon jó volt. Nem csak jó zenészek, hanem remek emberek is. A DTP-s srácok voltak a messze a legjobb arcok és talán ők az egyik legjobb zenekar élőben, akiket valaha láttam. A Protest the Hero is nagyon jó volt mint az Animals as Leaders és a BTBAM. Túl sok nagyon jó csapattal turnéztunk!
Hogy kikkel szeretnék játszani: Deftones,  Tool, Karnivool... err, ennyit erről. Bármelyikük nagyon boldoggá tenne.


Na beszéljünk a dobolásról.
Nagyszerű dobos vagy, szerintem dob oktató anyagot kéne készítened!
Áh, köszönöm. Ez egy olyan dolog, amiről nagyon sokat gondolkodtam és nagyon szívesen meg is csinálnám. Ennek ellenére semmit nem tudok a zene elméletről. Elmagyarázni a TesseracT ritmusokat úgy nem tudok folyékonyan 'zenéül' beszélni, nehéz.
Ha valaha kiadok egy oktató videót vagy DVD-t, az bizony nem lesz átlagos. - Fogok valamivel készülni, ami sokkal jobban passzol az én adottságaimhoz, valamivel amivel én is megtanultam ilyen komplex dolgokat játszani.

Miért pont a dob a te választott hangszered? 
Azért mert szeretek zajongani. Gyerekkoromban szintetizátoron játszottam. Egyik barátom Ste, akivel egy zenekarban voltunk, javasolta hogy próbáljam ki azt az öreg  Premier gold alap cuccot, ami ott állt a sulink próbatermében, az iskolában senki más nem tudott dobolni. Szóval egy napon ott ültem, Ste elkezdte játszani a Smells like teen spirit intró riffjét, én pedig elkezdtem dobolni. Soha nem gondolkodtam rajta, csak úgy tudtam mit kell ütni. Ez volt 15 éve!

Mit gondolsz a dobgépekről? Nagyon sok remek software van már, használod őket?
Időről időre játszogatok a toontrack software-el. Acle írja majdnem az összes TesseracT beatet Superior Drummer-el. Ez az egyetlen mód hogy meg tudjuk írni és tanulni ezt a cuccot - írunk egy riffet vagy beatet, meghosszabbítjuk a gépen hogy halljuk milyen is. Egyszerűen agyfasz lenne megtanulni a számokat a számítógép segítsége nélkül.

Kérlek beszélj a dobcuccodról! Nagyon jól szólnak a cinjeid!
Crush Sublime Bubinga felszerelésem van 10-es, 12-es, 13-as és 16-os tamokkal, 22-es lábdobbal és 14x5-ös juhar pergővel. A Crush eléggé friss egy viszonylag új Floridából, ők csinálják messze a legjobb készleteket. Körülbelül egy éve játszottam az egyik juhar cuccukon kint New-York-ban és szerelmes lettem. Küldtek nekem egy bubinga felszerelést, hogy próbáljam ki és eléggé megyőző volt hogy Tamáról Crushre váltsak. Egyszerűen tökéletesel szól és gyönyörű. Tökéletes az ár érték aránya.
Cinek - Sabian-t használok. Elég sokat variálok rajta, attól függően hogy turnézunk, vagy stúdióban játszom. De általában HH, AA, AAX és Vault van felszerelve. De szeretek más dolgokkal is játszani, mint például egy 17" AAX kínai, 10"-os ozone splash-el. Szépen csilingel!
Fejek -  vans EC2 top és G1 bottom, Emad2 láb and Power Centre reverse a pergőn. Megtaláltam azt a kombinációt ami azt a tökéletes hangzást nyújtja amire szükségem van élőben vagy stúdióban.

Kik a kedvenc dobosaid?
Őszintén szólva nem követem egyik dobos munkásságát sem, de van pár akit nagyon tisztelek. Morgan Agren egyszerűen lélegzetelállító. Volt szerencsém látni őt pár évvel ezelőtt Melloboat-on Frederikkel a Meshuggah-ból.
Matt a Periphery-ből egy állat. Azon kevesek egyike aki igazán tud játszani és emlékezni fognak rá a képességeiről a zenekaron kívül is.
Stef Broks a Textures-ből. Az egyik leggrúvosabb örült a világon.
Tomas a Meshuggah-ból - nyilván.
RVP a Devin Townsend Project-ből - elképesztően sokoldalú
és a lista csak megy tovább. Őszintén, többnyire azok a srácok, akikkel turnéztunk. Ó és Navene az Animals as Leaders-ből, hihetetlen dobos!

Van más zenekarod is a TesseracT-on kívül?
Igen, játszom egy instrumentális csapatban, a Heights-ben - www.facebook.com/heightsuk
Akkor kerültem oda amikor a TesseracT-ba, kiadtunk pár albumot és EP-t. Nagyon szeretem csinálni, mert én írhatom a dobsávok 100%át és két nagyon profi zenésszel dolgozhatok. Nincs túl nagy háttere a zenekarnak, ezért valószínű nem hallottál rólunk még. De őszintén szívvel lélekkel csinálom, mert ez a kedvenc zeném. Al(gitáros) egy igazi legenda.
Hallgasd meg ha van pár perced.

Köszönöm hogy szántál rám időt Jamie! Remélem hamarosan megtaláljátok az új énekeseteket is!
Cheers haver! Köszönöm az interjút!

http://www.facebook.com/tesseractband


Len