2012. július 24., kedd

Csák Péter ~ KreepMaster

Folytassuk hát, amit múlthéten elkezdtünk. Megyünk tovább a magyar szólóprojekt arcok világban és megismerkedünk egy fiatal modermetállerrel, KreepMasterrel avagy Csák Péterrel!

Üdvözöllek a blogon kedves "KreepMaster"!
Üdv, neked is és minden olvasónak!

Vagytok a világon páran szólóprojektezők. Te miért kezdtél el egyedül zenélni?
Ezzel teljesen egyetértek, sőt, az utóbbi egy-két évben nagyon megszaporodtak az otthoni szólóprojectek, egyre jobb minőségben jelennek meg a házilag elkészített új albumok. Hobbinak indult az egész, szerettem volna felrögzíteni a saját témáimat, aztán később ez komolyabbra fordult. Jöttek a pozitív visszajelzések, zenekar nem volt, úgyhogy kénytelen voltam egyedül megvalósítani az ötleteimet.

Miért pont az instrumentális zenét választottad?
Alapvető részét képezi a zenémnek az elektronika, és a különböző gépek által gerjesztett hangminták. Ezek a vokált ugyan nem váltják ki, de mégis egy extra feelinget adnak a daloknak és ezáltal még érdekesebbé vállnak.  A másik dolog, hogy egyelőre még nem találtam állandó vokálost a projecthez. Ha ez megtörténne, akkor valószínűleg váltanék, mert nem ragaszkodom az instrumentális státuszhoz.

A hazai színtér is szépen bővül modern/experimental/djent projektekkel és zenekarokkal, nem tervezel közreműködést vagy vendégszereplést valahol? 
Jelenleg nem,  de egyébként szívesen eleget teszek minden felkérésnek.  Általában mindig jó móka egy ilyen vendégszereplés, fejleszti az ember képességeit, kreativitását és reklámnak sem utolsó, hiszen így még több emberhez eljuthat a zenéd. A közeljövőben érkezik majd pár közös nóta ismert és kevésbé ismert külföldi előadókkal, jelenleg is folynak a munkák ez ügyben.

Miért választottad egyébként a KreepMaster nevet?
Még 2004-ből származik az ötlet, szerettem volna valami frankó és egyedi nicknevet kitalálni és végül ez lett belőle. Alapnak ott volt a negatív töltetű "Creep" szó, majd ebből lett "Kreep", végül kiegészítettem a "Master" szóval. Igazából semmilyen jelentése nincs, akkor jónak tűnt és ez most sincs máshogy. Ekkor még nem gondoltam hogy ezen a néven még zenei projectet fogok futtatni, akkoriban inkább csak fórumokon használtam. Végül ez a név ragadt meg a Youtube-ozók körében, és úgy döntöttem nem változtatok, hivatalosan is megmaradok ennél a formánál.

Ugye volt egy nótád, amiben egy svéd úriember vendégszerepelt, énekkel együtt szólalt meg a dolog. 
Elképesztő milyen zenei tehetségek vannak Skandináviában. Eddig is tisztában voltam vele, hogy a vérükben van a metál, de most közelebbről is megtapasztaltam. Kaptam egy e-mailt ettől az eddig ismeretlen sráctól, hogy szeretne énekelni az egyik nótámra. Természetesen igent mondtam, hiszen miért is ne...Kb. 2 nap múlva már érkezett is a próbalfevétel, amitől azonnal hátravágtam magam. Ezután pontosítottuk a részleteket, ügyesen megvariáltuk a vokál sávokat, majd küldtem is keverésre. A videót Lave dobta össze, ez már csak hab volt a tortán, úgy érzem nagyon jól sikerült, és örülök hogy a hallgatóknak is bejön.



Soha sem gondoltál még rá hogy keress tagokat is a projekthez?
De igen, és a jövőben próbálom is ehhez tartani magam. Fokozatosan szeretném minél élőbbé tenni a zenét más személyek és mégtöbb élő hangszer bevonásával. Ami reményeim szerint biztosnak tűnik, hogy a soron következő nagylemez utáni EP-n (Valamikor 2013-ban) már egy új tag fog basszusgitározni. Egyedül sajnos korlátozottak a lehetőségek, úgyhogy ez egy olyan folyamat, aminek meg kell történnie.

Jó lenne azért élőben is előadni néha a szerzeményeidet. 
Jelenleg ez távolinak tűnik, de én is szeretném élőben előadni  a szerzeményeket. Ez egy óriási előrelépés lenne, de egyelőre még nem adottak a technikai feltételek. Ha úgy adná a sors, hogy sikerülne egy koncertképes brigádot összehozni, akkor természetesen napirendre kerülne a koncertezés is.

Szerinted mennyire fontos egy zenésznek a jó arculat, design, egy jó videó vagy egy mutatós logó?
Rendkívül fontos a jó design, nyilvánvaló, hogy ez egy kiváló marketing fogás is egyben. Egy vonzó külsővel szinte bármit el lehet adni a kereskedelemben. Egy zenekarnál ez különösen érzékeny dolog, hiszen a lemez arculata tükrözi a hangzóanyag világát is, így a hallgató könnyebben át tudja érezni a kiadvány hangulatát. Egy videóklipnél ugyanez a helyzet. Az emberek szeretik, és el is várják az igényesen elkészített dolgokat.  Egészen máshogy állnak hozzá, szívesebben nézik, osztják meg őket, ha attraktívnak találják.

Gitártechnika terén sok a vita az új digitális, modellezős technológiákról. Te melyik oldalon állsz? 
Így van, én személyszerint a digitális technológia mellett állok. Rendkívül praktikus, könnyen kezelhető, olcsó és hatékony. Egy átlag, otthon zenélni vágyó embernek ezek a legfontosabb tényezők, főleg hazánkban. Ha koncertezésről beszélünk, ott már egészen más a helyzet. Az erősítőmodellezők érkezése, a Line6 POD-ok elterjedése alapvetően felforgatta az eddig bevállt stúdiózási sémákat és számírási folyamatokat, amit sok ember rossz szemmel nézett. Számomra ez egy nagyszerű újítás, továbbra is így, digitálisan szeretném rögzíteni a nótáimat.

A KreepMasteren kívül más projektben vagy zenekarban nem dolgozol egyébként? 
Hobbiból szoktam elektronikus zenéket, illetve könnyebb metal/rock dalokat készíteni. Ezeket szeretném a későbbiekben komolyabban is beizzítani, ám jelenleg még eléggé gyermekcipőben járnak. Más zenekarban nem dolgozom, semmiképpen sem szeretném elterelni a figyelmem a KreepMaster projectről, számomra ez a nr1. prioritás.

Mint zeneszerző és mint gitáros, kik vannak legnagyobb hatással a zeneiségedre? 
Elég széles skálán mozognak a kedvenceim, példaképnek tekintem Zakk Wylde-ot, Steve Vai-t, Gary Holt-ot az Exodusból, Dino Cazares-t, Misha „BULB” Mansoor-t a Periphery félistenét illetve Mick Thomson-t a Slipknot gittyósát. Mint zeneszerző, nagy hatással volt rám Devin Townsend, Rob Flynn, más műfajból pedig Gary Numan, Klayton (Celldweller) és a német Voicians nevű előadó.

Van már egy EP-d, ami nem olyan régen volt egy éves. Tervezel újabb dalfüzért?
Igen, szeptember 2.-án érkezik a soron következő, 8 új nótát tartalmazó nagylemez, ami tavaly július óta készül. Nagyon sok meló van benne, de úgy érzem méltó folytatása lesz az EP-nek. Stílusát tekintve nem sokat változtattam, ugyanezen a modern/futurisztikus vonalon haladok tovább. Érdekesség, hogy az egyik kedvenc európai zenekarom gitárosa, a francia Fréderic De Cecco (Breach The Void, Further Dimension) fog vendégszerepelni egy szólóval.  A hangmérnöki munkákat ismét Bezsella János végezte (a tavalyi kislemez hangzásáért és design-jáért is ő volt a felelős), kiváló szakemberről van szó.

Köszönöm hogy itt voltál! Várom a további fejleményeket! 
Én köszönöm ezt a lehetőséget!:)

http://www.facebook.com/kreepmaster


Len