2012. június 7., csütörtök

Hornyák Kristóf ~ Tama Swingstar

 Hey-ho!

Hornyák Kristóf vagyok a Subliminal Merger dobosa és most megpróbálom minél részletesebben, de nem annyira unalmasan bemutatni a hangszeremet.
Jelenleg egy Tama Swingstar büszke tulajdonosa vagyok. Már a tulajdonomban van legalább 6 éve és véleményem szerint annak ellenére, hogy „csak” egy alsó-közép kategóriás dob, elég szép hangokat sikerült kihoznom belőle.

Csidicsudi csillogó vörös színe van, bár a többiekkel inkább „homárvörösnek” szoktuk hívni.
Standard méretben került hozzám, de én már rég rászoktam arra, hogy egy függő tammal kevesebbet használok, ugyanis szeretném kihozni a legkevesebből a lehető legtöbbet.
Így most van egy 12”x10”-es függő és egy 16”x16”-os álló tamom, amiknek nagyon szép hangjuk van. Az álló tam az kőkemény mély hangú, a függő tamnak pedig szép közép hangja van.
A pergődobom az egy 14”x5,5”-os fém pergő, aminek iszonyatosan éles és erőteljes hangja van, ami valószínűleg a legjobb a mötálhoz. A lábdob, az egy 22”x18”-as darab aminek nincs olyan nagyon mély hangja, de lehet vele darálni koncerteken rendesen, viszont tény, hogy stúdióba már nem azt vinném magammal . A dobtesteken EVANS bőrök feszítenek, amik szintén hozzátesznek a király hangzáshoz. Ha jól emlékszem EC2-ket vagy valami ilyesmiket használok. Ja, kivéve a pergőre, mert azon valami olajos varázsbőr van, amitől nem tudom, hogy hogyan és miért de brutális hangja lett a pergőnek hirtelen az előző bőr után.

Cintányérokból rengeteg félét próbáltam és sok félét aprítottam már fel az évek során (egy-kettőt eléggé brutálisan) és az eddigi tapasztalataim és a fülem alapján nekem a PAISTE tányérok tetszenek a legjobban. Most éppen arra gyúrok, hogy legyen egy komplett RUDE szettem.
Szerencsére nem használok olyan húde sok cintányért, mert ezen a téren is próbálok a minél kevesebből minél többet kihozni (nem mellékesen több pénz marad sörre), amit eddig úgy látom sikerült és még a többiek is csak azért hisztiztek, mert szerintük kínai kéne még lábcinnek is.
Szóval amiket használok jelenleg az egy 14”-es lábcin, egy 17”-es beütő, egy 18”-as crash/ride, valamint egy kínai. Lehetőleg minél nagyobb, minél mélyebb és minél bunkóbb.
Az állványaim nagy része (kivéve amit még nem sikerült lecserélnem) az BASIX márkájú, ami szerintem ár/érték arányban az egyik, ha nem a legjobb ma.
A duplázóm pedig egy Gibraltar 6611DB jelzésű duplaláncos csoda, amivel szintén nagyon meg vagyok elégedve.
És amiből szintén nagyon sok félét próbáltam már az a dobverő, de valahogy mindig visszatérek a Big Stick Hard’n’Heavy moddeljéhez.

Nagy álmom, hogy egyszer csináltatok majd magamnak egy dobot, ami talán a közeljövőben össze is jön. Ha igen és Len jó fej lesz, akkor írok arról is :)
De hiába jön bármilyen dob, ez a Swingstar már annyira hozzám nőtt, hogy csak akkor válnék meg tőle, ha soha!

Sört mindenkinek <3



http://www.facebook.com/subliminalmerger?ref=ts

Len