2012. május 26., szombat

Érsek Gábor ~ Premier XPK/Pearl Piccolo/Alesis samplepad

Sziasztok!
Érsek Gábor vagyok az iNSANE dobosa. Először is leszögezném, hogy imádok dobolni, de nem tartom magam „szakembernek” a hangszer terén. A zenekar elindulása óta a szervezési és egyéb zenekaros teendők oroszlánrésze is az én nyakamba szakadt így a dobolás, mint maga picit háttérbe szorult. A félreértések elkerülése végett, mindennél jobban szeretek koncertezni, dobolni, utazni, dumálni a koncertek előtt és után stb., de a cuccok milyenségébe és minőségébe sosem volt elég időm elmerülni a fenti okok miatt, ezért én most a többiekkel ellentétben próbálom inkább érzelmi és nem szakmai szempontból megközelíteni ezt a dolgot.
1998-ban kezdtem dobolni, gimnáziumi bandaként indultunk, majd nem sokkal utána nagy részben nyári munkákból illetve minimális szülői segítséggel megvettem a „legendássá” vált első cuccomat, ami egy Century cucc volt. Hogy miért vált legendássá? Valamikor a 2000-es évek elején játszottunk a gödöllői Trafó Klubban a Superbutt-tal. Akkor egy számomra kultikus figura (Gábor Béla) dobolt a bandában, és a buli előtt felhívott, hogy milyen cuccot használok, mert játszana a dobomon. Én annyira megilletődtem, hogy kb. köpni –nyelni nem tudtam, és ennyit tudtam neki mondani válasznak: fekete. Erre elhalkult a vonal egy jó fél percre, majd megkérdezte újra, és újra. Azóta még mindig hallom vissza ezt a sztorit, és sokan jókat nevettek rajta. Itt még két felső tamot és egy oldaltamot és lábdobod használtam, cinekben pedig: lábcin, 2beütő és 1 kísérő tányért, majd még egy kínai tányért. Volt hozzá egy pergőm és még egy nagyon régi tama lábgép.
Pár évvel később eladtam egy cuccot, majd egy ismerős által hozzájutottam egy Premier XPK cucchoz. Ő nem fekete, hanem bordó volt. Itt tértem át az egy felső, egy oldaltam leosztásra. Sokkal kényelmesebb és ugyebár könnyebben hordozható volt így a cucc. Cinekben itt rengeteg fajtát használtam (Paiste, Sabian különböző méretekben és szériákban). Ez úgy a 2000-es évek elején lehetett, majd 2004-ben kijutottunk már külföldre is játszani, ahol Franciaországban összebarátkoztam egy zenekar dobosával, aki nekem adta az ő már megunt duplázóját, amit gyakorlatilag 2011-ig használtam is! Maga a Premier dobcucc a mai napig használatban van az összes zenekari próbán.
2007-ben bekerült Molnár Bálint (ex-Insane énekes), aki anno próbálkozott dobolással is és az egyszerűbb pakolás érdekében felajánlotta koncertezésre a dobcuccát, meg persze azért, hogy kedvére ugrálhasson le róla a bulikon. Ez a cucc bejárta szinte egész Európát, volt fesztiválokon, klubokban, kamion platón, tengerparton homokban, állt raklapokon, ömlött rá sör, bor, pálinka és még sorolhatnám a sztorikat. Egy igazi punk cucc, egy metal zenekarnál. Ütött kopott, de szól és szeretjük, ugyanúgy, mint a Premier cuccot. Ja el sem hangzott, hogy ő pedig egy Pearl Export dob. A Hangszerarzenál és Fejes Tamás támogatásának köszönhetően szerencsére megtaláltam a megfelelő cintányérokat is: Alchemy Professional széria (lábcin, 1 beütő, 1 kínai, 1 kísérő). Remo bőröket használok, immáron már 10 éve. 5-6 éve pedig vettem egy Pearl Piccolo pergőt, ami az egyik kedvenc darabom az összes cuccom közül.
Amiket idén vettem „újításnak”: egy Alesis samplepadot kiegészítő hangok használatára, illetve vettem egy újabb szériás Pearl duplázót.
Dobverőnek pedig már több mint 10 éve Insane feliratos dobverőket használok Csibi Gyula jóvoltából.
Remélem nem volt unalmas a fenti kis iromány, és ha kérdeznétek, akkor írjatok nyugodtan! Hamarosan pedig új lemezzel jelentkezünk, ami szerintünk félelmetesen jól fog szólni, erről egy kis ízelítő:



http://www.facebook.com/bandinsane

Len