2012. március 8., csütörtök

Balogh Dávid ~ Agile Septor Pro 727

Üdvözlet mindenkinek. Dávid vagyok a szabadszállási All Falls Down zenekar gitárosa.
Én is bemutatnám a 7 húros szörnyemet, az
Agile Septor Pro 727-et. Kezdeném egy kicsit az elejéről. Nem járt eddig sok gitár a kezeim között, ez a gitár a negyedik hangszerem. Elég régóta hallgatok a béka segge alá hangolt muzsikákat így teljesen adott volt a dolog. Kellet egy héthúros! Azt még hozzátenném hogy az Agile előtt sosem fogtam 7 húros gitárt. Az összkép is körvonalazódni látszódott mivelhogy a Hangmester.hu fórumát nap mint nap nézegettem olvasgattam. Az eleső szempontok akkor mahagóni test, testen átmenő nyak és húrozás, látszódjon a fa mintája. Hosszas nézelődés után megláttam Kiss András gitároskolega hirdetését. Ő az első gazdája volt ennek a gitárnak. Hosszas beszélgetés után eldöntöttem hogy ez a gitár kell nekem. Bele is vágnék. A gitár teste mahagóniból készült. Az előző gitárom fája is mahagóni volt aminek teljesen bejött a hangja, így ez adott volt. A test kapott egy domborított habos jávor fedlapot. A nyak át van engedve a testen. 5 rétegből van összerakva, juhar-dió-juhar-dió-juhar. Mindez kapott egy juhar fogólapot bundjelölések nélkül, amivel elég dekoratívvá tették az egész hangszert a készítőik. A skálahossz 27" amihez kellet egy kis idő amíg hozzászoktam, de már abszolút nincs vele gond. A gitár feje fordított, így a mély húrok a leghosszabbak. Ereditleg Gotoh hangolókulcsokkal lett szerelve, de Bandi lecserélte Planet Wawes satus hangolókulcsokra. A készítők eredetileg az Agile-t Cepheus Active 7-el szerelték, aminek a hangját EMG 707-hez lehetne hasonlítani. Bandi ezt is cserélte szintén aktív elektronikás Seymour Duncan Blackout-ra. Nem is baj, mert nekem az EMG hangja nem jött be. Az előző gitáromban volt EMG, nem szerettem. Ez sokkal jobban "röfög". :) 1 hangerő és 1 hangszínpoti van rajta valamint egy 3 állású pickupkapcsoló. A gitárt Drop A hangolásban használom (A-E-A-D-G-B-E).
Nagyon kényelmes hangszer, ami meg kijön belőle az egyszerűen brutális. Azt hiszem ez a gitár az az a gitár amit mindig is kerestem. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az itthon még ritkának mondható hangszert. Hanganyagot sajnos nem tudok most mutatni, viszont az All Falls Down-al előre láthatólag március végén stúdióba vonulunk és felrántunk egy lemezt. Utána lehet hallgatózni, és köszönöm a lehetőséget hogy írhatok ide. :)




Len