2012. január 19., csütörtök

Pencs Tamás ~ Crow 7-string

Üdv mindenkinek, Pencs Tamás vagyok az Absent Distance zenekar gitárosa. Most rajtam a sor, hogy bemutassam kedvenc hangszeremet, ami nem más, mint egy 7-húros Crow tele.
Ez egy magyar gyártmányú hangszer, Váradi Péter készítette (http://crowguitars.blogspot.com/). Sajnos nem nekem készült, utólag került hozzám, de szinte nincs is semmi amit megváltoztatnék rajta. A test fekete dióból készült, a nyak jávorból van (csak úgy mint a nyakon található szegély) valamint ében a fogólap, a fej hátulján pedig van egy réteg habos jávor, ami javítja a fej stabilitását, és nem mellesleg jól is néz ki :) Ragasztott nyakú konstrukció, valamint Gotoh szerelékeket kapott.Egy Schecter C-7 ATX-et váltottam erre a hangszerre, hiszen nagyon régi vágyam volt egy 7-húros telecaster formájú gitár. A Schecter egyébként mahagóniból készült, aminek szerettem is a hangját, viszont egy árnyalattal fényesebb hangot kerestem, és a dió pont ilyen. Kicsit fura volt a váltás, főleg a menzúra hossza és a nyakprofil miatt, de a jóhoz ugye könnyen hozzászokik az ember. :)Ránézésre a világ legegyszerűbb gitárja, egy hangerőpoti, egy hangszedő... semmi pompa. Pont nekem való :) Eredetileg egy Kent Armstrong szedő volt benne, amit az előző tulaj kicserélt egy szintén magyar gyártmányú Sublime-ra. Egy ideig ezzel használtam, de mivel szeretek kísérletezgetni, ezért raktam bele egy Dimarzio D-Sonic7-et, ami jó választás volt, jelenleg úgy érzem, hogy életem hangszedője :) Az előző hangszeremben aktív Seymour Blackout-ok voltak, szóval hangszedők terén is újdonságokat hozott a váltás. De most már úgy érzem, hogy jobban szeretem a passzív pickupokat, valahogy sokkal több lehetőséget érzek bennük. Először kicsit féltem attól, hogy egyetlen szedő van benne, mert mindig is szerettem a tiszta dolgaimat nyaki állásban játszani. Jelen pillantban úgy vagyok vele, hogy ezzel a felezhető Dimarzio-val is jól el lehet játszani, ha másmilyen hangot szeretnék. Aztán ha úgy alakul, majd akár kerülhet bele még egy pickup is :)Remek kis hangszer, aki úgy érzi, hogy szeretne gitárt csináltatni, annak csak ajánlani tudom, hogy tegyen egy próbát a Crow gitárokkal. Ez volt a reklám helye :)



Len