2012. január 26., csütörtök

Farkas Péter - Akai MPD 24/Miditech I2

Yo Niggas!!
Farkas Péter vagyok, a Subliminal Merger samplerese. DJ-ként kerültem be a bandába, de nagyon régi vágyam, hogy azzal foglalkozzak, amivel most. 14 éves korom óta kísérletezgetem zeneírással. Mindig is a törtütemű zenék fogtak meg, lehet, hogy azért, mert dobos szerettem volna lenni, még pici koromban. Majdhogynem teljesesen zenei családból származom, de rokonaim közül szerintem „csak” én foglalkozom modern könnyűzenével. Zenei ízlésemről annyit, hogy elsősorban gépzene orientált vagyok (várom az öklöket!!!), de a keményebb metált is nagy előnyben részesítem. Számomra mindig is a zene energiája volt a meghatározó. Nem nagyon érdekel, hogy milyen „érzelmes” is egy-egy szám, inkább a keménységet, energikusságot, sötétséget keresem a zenében. A fent említett zenekar zenéjében minden megvan, amit én szeretek. A sampleresség számomra annyit takar, hogy adok egy plusz atmoszférát a metálnak, amit csak gépekkel tud az ember elkészíteni. Sokban tudja színesíteni a metált az én tevékenységem. 21. század révén ezt sokaknak el kéne végre fogadni.
Most egy kis leírás arról, hogy milyen kütyükkel csinálom azt, amit. Nem leszek bő szavú, nem gitáros vagyok, aki szerelmes a hangszerébe. Sőt, a gépek, amik itt felsorolásra kerültek számomra nem is tartoznak bele a hangszer kategóriába. Csak azt szeretném tudatni veletek, hogy én mire használom a bináris számrendszer, szilícium, réz, műanyag által adott ajándékokat, amik sokszor adnak egy hihetetlen nagy pluszt a metálnak. A lehetőségek tárháza a samplerességen belül persze szinte kimeríthetetlen, amíg ilyen hatalmas sebességgel fejlődik ez az átkozott technika.

Akai MPD 24:
Na, aki ezt a szerkezetet tökéletesen ki tudja használni két kézzel, annak odaadom az egyik vesémet. 8 toló, és 8 csúszó potméter, plusz 16 gomb áll rendelkezésre. Tökéletes gép. Robosztusságát sokszor köszöntem meg az égieknek, mindent kibír. Leöntöttem már nem egyszer mindenféle dologgal, és egyáltalán nem ártott neki. Igazi túlélő masina. Kényelmesek a hatalmas gombok, ütésérzékenységük tökéletes. Ha valamennyire ért az ember a hangszerkesztéshez, akkor nagyon jó hasznát fogja venni. Mivel midi cucc, mindent be lehet állítani szép kényelmesen a szoftver határain belül persze. Már lassan egy éve meg van, de a hardveres tulajdonságait még mindig nem tudtam kiaknázni, de nincs is nagyon szükségem rá. Még. Aki gyors poti állítgatásokkal akarja használni, annak ajánlom, hogy járassa be a kicsikét. Nekem is para volt eleinte, hogy kellőképpen gyorsan tologassam, tekergessem a dolgokat. Hatalmas előnye például a tekerő potiknak, hogy 360 fokban lehet tekerni. Ennek akkor lehet hasznát venni, mikor valamit gyorsan kell minimumról maximumra húzni vagy fordítva. Nem repül el az ember kezéből, ha ráránt a potméterre. Igen volt már ilyen, ér nevetni, én is nevettem. De az egy másik szerkezettel történt. Ezzel biztos nem fog előfordulni.
Személy szerint robbanások, rövidebb effektek, hangminták, és scratch témák élőben való játszásához használom. Aki többre akarja használni, annak ajánlom figyelmébe az Araabmusic néven tevékenykedő arcot, aki a sátán leszármazottja (nagyon valószínű). Superman elbújhat. Elmebeteg.
Ergo, ha sokszínű, strapabíró cuccot akartok, fizessetek egy rahedli lóvét és élvezkedjetek. Nem, határozottan nem olcsó, de megéri. Nem hiába használják világhírű DJ-k, producerek szerte a világon. Mondjuk a kijelzője nekem kicsi. Gizda a kék szín meg minden, de néhány szögből semmit nem lehet látni.

Miditech I2:
2 oktávos midi billentyű, néha szintinek hívom, pedig nem az, ezt nézzétek el.
Leütés érzékenység pipa. A billentyűk elég nagyok ahhoz, hogy az ember kihasználja a 2 oktávot a megfelelő harmóniákra. Mondjuk a zenekar történetében sokszor előfordult, hogy kellet volna még egy-két oktáv, ergo be kell nekem is újítani egy nagyobb szintit... Zeneíráshoz viszont szerintem elég a 2, mert található a kütyün oktáv-állító, lefelé és felfelé egyaránt 4 oktávot utazhat az ember. 8 akkora poti van, hogy a szemed kiveri, hála a magasságosnak megfelelő távolságra egymástól. Nehezen irányíthatók egy kicsit, kell azért egy pár óra a bejáratásához. A mod wheel, és a pitch shifter kellőképp’ nagy, és meglehetősen pontos.
A szinti teste elég nagy, nehéz belerakni hátitatyóba, de a dobozán van fül, és ha vigyáz rá az ember, akkor lehet vinni mindenhova. A test anyaga műanyag, ami érthető, hiszen nagyon olcsó kis gép, ahhoz képest, hogy mennyire strapabíró. Harmada annyiba kerül, mint a fent említett midi pad. Ár-érték arányban azt hiszem ez a legjobb választás, ha az ember kezdőként kerül bele a billentyűzésbe. Találhatóak még a piacon 2 oktávos szintik ennél olcsóbban, de azok szerintem ránézésre sem annyira mindent kibíróak, mint ez. Mivel nem egy Nord márkájú cucc, és USB-n megy bele a számítógépbe, ne legyetek meglepve, amikor késést tapasztaltok a leütés és a hang meghallása között. Hozzá kell ehhez is szokni, de pár nap alatt ráéreztek a pár tizedmásodperces korábbi leütésre. Mondjuk ez metálban nem annyira feltűnő, mert minden zúg, ordít, és egy laza szőnyegtéma így nem fog pontatlanul érkezni a hallgatók fülébe. De például egy zongora kiállást már eléggé be kell gyakorolni.
Kezdőknek teljesen nyugodt szívvel tudom ajánlani.

Propellerhead Reason 4.0:
Meglehetősen sokan kérdezték már, hogy milyen progit használok. Ez a Reason. 2003 óta nyüstölöm a kicsikét, így érthető miért. Általában, aki foglalkozott már számítógépen való zeneírással, mindig a szememre hányja, hogy miért is használom ezt a bonyolult „szart”. Nekem nem az, meg lehet a kezelőfelületet szokni. Idő kell hozzá. Elég egyedi a program felépítése, de számomra minden egyes különböző zeneszerkesztő egyedi. Nem egy minimál, mint pl az Ableton, de szerintem rendezettebb, mint az FL studio. Igazából hozzáállás kérdése. Aki megszokta már a stúdiós rack halmokat, majdhogynem ugyanezt fogja látni a Reason-ben is. Igen grafikailag tartalmaz egy csomó felesleges dolgot, de ezektől el kell tekinteni. Nem procigyilkos program, és ez nagy előny. Szerintem bármilyen hangot ki lehet csikarni belőle, csak türelem kérdése. Dobgép, szintetizátorok, samplerek, effektek garmadája várja az embert, hogy olyan zenét alkosson, amilyet óhajt. Vannak ingyenesen hozzáférhető sound bankok a neten, ezek nagyon jó hangzásúak. Jól lehet masterelni is a programon belül, bármilyen atmoszférát adhattok a szerzeményeknek. Meglehetősen drága program, ez valószínű a grafikai megoldások miatt van.



Len