2011. december 20., kedd

The Ritual ~ Az álom valóra vált

A friss olasz, európai kapukat döngető The Ritual, nem rég készítette első videóklipjét adta ki debütalbumát és szabadult rá a világra. A zenekar basszusgitárosával Liuk J. Abbott-tal beszélgettem a csapatról. :)

Szóval... igazából ez a banda volt az álmotok, már gyerekkorotok óta. Milyen érzés hogy valóra vált?
Mhm... nem is tudom.(nevet) Most a The Ritual valóság és a miénk. De tudod, nem igazán fogtuk még fel. Néha olyan mint ha még mindig csak álmodoznánk. De azt kell hogy mondjam hogy büszkék és elégedettek vagyunk, főleg a megjelent lemezzel. "Beyond The Fragile Horizon"!

Fogtok turnézni nagyobb zenekarokkal?
Persze, vannak már lehetőségek. De egyenlőre csak Olaszországban mutatjuk be az új dalokat, a lemezt.

Talán terveztek valami nagyobb turnét?
2012-ben, még a világ vége előtt persze.(nevet) Tervezünk néhány jóságot nektek.

Az album eddig csak Európában került a polcokra, vagy esetleg máshol is?
Most még csak Európa, de azt hiszem hamarosan japánban is!

Nem tudom hozzád eljutott-e a hír, de lehet hogy lesz lehetőségetek egy kisebb körutat lejárni itt Magyarországon. Mit szólsz?
Szerintem nagyon nagy lehetőség lenne bemuatkozni nálatok is. Sokan befogadták a zenénket már nálatok, úgy tudom jó kis metálnemezet vagytok ti is. Szerintem az emberek jó szívvel fogadnának. Remélem hamarosan találkozunk Magyarország!

Na beszéljünk kicsit az albumról... mit gondolsz, melyik dal sikerült a legjobban?
Mhm... jó kérdés. Azt hiszem a "Without", a "Shoot Me" és a "Together" a legjobbak, de minden dalnak megvan a maga kis lelke a lemezen, azért mert a sajátjaink. (nevet)

Nagyon sok időt töltöttek a stúdióban, miért?
Mert mindig próbáltuk a lehető legjobbat hozni. Újra és újra feljátszottuk a sávokat, mire azt mondtuk hogy elégedettek voltunk az eredménnyel. Volt hogy teljesen előröl kezdtük az egészet. Te tudod, ez elég bonyolult. Egész másképp látod a dalokat ha a stúdióban dolgozol.

Nem gondoljátok hogy ki kellett volna adni egy DVD-t is a stúdió munkálatokról?
Ez egy nagyon jó ötlet.... lehet hogy majd a következő lemez mellé.

Ki írta a szövegeket?
Marco Obice(ének/gitár) írta a legtöbbet. De nagyon sokat segítettünk mi is Marco Pastorino-val(gitár). De igazából szerettük volna ha Obice írja őket annak ellenére hogy több kötői tehetség is van a bandában. De személy szerint én szeretem az irományait.

Ki írta magát a zenét?
Pastorino hozta a legtöbb riffet, de a akkor álltak össze a számok, amikor együtt játszottuk őket.

Pastorino elég tehetséges gitáros. Nagyon szeretem a stílusát. Jó vele dolgozni?
Igen, Marco egy nagyon jó srác. Sok tapasztalattal jár a vele végzett munka. Mindig tele van új ötletekkel és riffekkel és nem is gondolnád milyen jó énekes. Mindig mindenki lenyűgöz a hangjával. Amúgy meg ő az én tesóm, csak a zenéért élünk! (nevet)

Nem gondolatok még rá hogy keressetek egy billentyűst a zenekarba? Szerintem feldobná a zenét!
Ez is egy nagyon jó ötlet. Főleg ha lenne valaki aki hasonló stílusban játszik mint a Strapping Young Lad. Na az odabaszna.

Vannak amúgy más zenekaraitok?
Csak Pastorino-nak és nekem. Marco játszik egy híres progos power-metal zenekarban a Secret Sphere and Bejelitban. Én pedig egy új progos deatcore projektben, a Suddenly Collapse-ban pár barátommal. Elég érdekes dalokat csinálunk. Na majd meglátod...

Milyen hangszereitek vannak?
Marco Obice Ibanez és Marshall párti, Marco Pastorino a hét húros Schecterek megszállottja és Blackstar erősítője van. Luca De Vito Tama dobokon játszik Sabian cinekkel. Én pedig a Yahama TRB 6 húros basszerom híve vagyok és Mark Bass erősítőm van. Nagyjából ennyi! (nevet)

Mondanál pár dolgot az elkészült klipről is?
Még anno január 3.-án és 4.-én forgattuk két helyszínen. Egy raktárban és Obice nagymamájának régi(és ijesztő) házában. (nevet)
Igazából nagyon szép emlék maradt... bár nagyon hideg volt... (nevet)
Egyébként a "Show Me What You Can Do" dalra forgattuk. Nagyon jó szám. Kiváló előfutára és kezdőnótája az albumnak.
Egyébként a videót Davide Cilloni rögzítette az Eklipse Designtől egy profi cuccal. Nagyon tehetséges a srác. Felvette ahogy játszunk és ahogy Marco énekel a régi házban. Néha az egyszerű dolgok a legjobbak, az a klip a legjobb példa rá.

Terveztek új klipet?
Igen, kettőt is. De többet nem mondhatok...

Na és mi a terveztek a következő évre?
Felvenni a második lemezt, elég hamar és rengeteg koncert! Megmutatjuk magunkat.

Köszönöm hogy itt voltál!
Én köszönöm, nagyszerű volt! :)



Len