2011. szeptember 8., csütörtök

Hormai Balázs - Kulutácz Endre Lenhárd ~ Niburta & Faolchú, Message from the Otherside

Jó barátommal Hormai Balázzsal beszélgettem zenekaráról, Magyarország talán egyetlen igazán szabadgondolkodású folk-metal, pontosabban balkán-folk-metal-core csapatáról, a Niburtáról, illetve közös munkánkról a Faolchú és a Message from the Otherside csapatokban.

No Balázsom, kezdjük akkor. Mesélj nekem arról, hogy igazából mi inspirált annak idején hogy megalapítsd ezt a csapatot?
Az ánuszod, de az nagyon. :D:D
Na előröl. Gimiben, mikor még kicsi voltam, akkor ismerkedtem meg olyan folk-metal zenekarokkal mint az Ensiferum. Akkor döntöttem el, hogy szeretnék egy ilyen zenekart Magyarországra is, élő népi hangszerekkel. Aztán volt több próbálkozásom. De a legelső ami sikereket ért el az a Sagremor volt. Magyar és ír zenéket tettünk össze metállal. Csak ez belső feszültségek miatt szétment. Aztán jött a Niburta.

Na de igazából a Niburta se egy klasszikus folk-metal zenekar.
Igen, szeretem a metal-core zenekarokat. Nem is kicsit. Mindig is újítani akartam, az új dolgok éltettek. A Niburtába is a metal-core és a gottenburgi metál zenékbe kevertük bele a balkáni, főleg magyar(csángó) zenéket.

Ugye mi is a közös projektünkben is a death-metal és metal-core elemeket fogjuk felhasználni, csak itt kelta népzenével vegyítve.
Így van.
Miért pont a népzene?
Nagyon sokáig utáltam a népzenét. Kiskoromban kötelező volt táncra járnom és ott kellett ugrálnunk. Ugye ez akkor gáz is volt, inkább fociztunk.
Aztán gimnáziumban hallottam az Eluveite első demóját és akkor fogott meg igazán a népzene. Aztán később ismertem meg a magyar és a csángó népzenéket. Teljesen beleszerettem.
Hasonlóképpen volt nálam is még régen. Én is gimiben ismertem meg olyan csapatokat mint TYR, Eluveite, Ensiferum, Dalriada és meg kell hagyni eléggé megszerettem. Aztán elkezdtem ismerkedni más nemzetek autentikusabb népzenéjével is, mint például az arab, perzsa vagy az ősi amerikai indián zene.

Na de, te játszol népi hangszereken a basszusgitár mellett.
Hát egy olyan jó két éve, népzenész barátaim miatt megtanultam dudán játszani. De már át tértem furulyára. De dorombon is játszom és kobzon is megtanultam alapszinten játszani.

Én is tervezem már egy ideje a dolgot, furulyán, esetleg fuvolán, mandolinon, dorombon terveztem megtanulni játszani. Hamarosan sort is kerítek rá.

Niburtával nem rég voltunk egy csehországi turnén. Nagyon jó volt, nagyon jól sikerült. Leforgattuk a klipünket is. Hamarosan megyünk Olaszországba, barátainkkal Krampus és Cruadalach zenekarokkal. Szeretettel várunk titeket koncerteinken. Nézzétek a Facebook oldalunkat, hogy ne maradjatok le semmiről.
Mint már szóba került, van nekünk két közös projektünk is, a Faolchú és a Message from the Otherside. Mint kiderült, az előbbi egy picit death-metalos, modernebb ír-folk-metal. Ezzel te kerestél meg engem ugye.
Igen-igen-igen. Ezt Patkós Ricsivel, nemzetközileg híres dudakészítő és remek zenész barátommal beszéltük még. Egy kelta mitológiákkal, hőstettekkel, mondákkal foglalkozó népzenés csapatot akartunk. Aztán mi is beszéltük hogy ha leköltözök Pécsre akkor csinálunk valamit, ezért is gondoltam rád.

Tehát akkor te fogsz basszusgitározni, vokálozni, én szintén vokál és mellette még a gitár, később talán mandolin és a berimbau tudásomat is felhasználjuk. Aztán van a mi Ricsink fog dudálni, furulyázni és fuvolázni, az ő zenekartársa Horváth Zsombor(Rua) lesz a hegedűs, mandolinos. Illetve a nem rég indult Kandargó egyik énekesnője, Pabian Zsófi lesz frontemberünk.(ének,gitár)

A dobosunk pedig egyenlőre kérdéses. Számírások lesznek és remélhetőleg tavasszal várhatóan kijön az EP-nk.
A másik pedig a Message from the Otherside, ami lényegében az én gyermekem. Már évek óta, tervezgetem és már a harmadik felállásnál járunk. Itt igazából az a célom, hogy olyan zenét írjak, ami gyakorlatilag leköpi az összes zenei stílust és határt. A jelenlegi felállás miatt, kissé modern, dallamos, progresszív, death-metal jellgű zenénk lesz. De még meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Szintén tavaszra tervezzük az első hallható anyagokat. Itt te és én vokálozunk szintén, csak ezúttal te hangszer nélkül, én pedig még mindig gitárral. Velünk van még Szegvári András gitáros és az öccse Szegvári Bálint(Feketesereg) basszusgitáros, a dobos posztot pedig Hanczik Dávid(Plug, Rise in the Afterlife) tölti be.
Reméljük hamarosan találkozunk veletek. :)

Köszönöm a lehetőséget, hogy elmondhattam mindezeket.

http://www.facebook.com/niburta
http://www.myspace.com/niburta

http://www.facebook.com/pages/Faolchú

http://www.facebook.com/Message-from-the-Otherside