2011. szeptember 6., kedd

GuilThee

A napokban ért az év egyik legnagyobb zenei meglepetése. Ez ügyben a bűnös nem volt más mint a Veszprémi GuilThee zenekar, melynek új Homunculus Paradox lemeze nem rég érkezett el hozzám. Még mielőtt nekiestem volna belehallgattam pár nótájukba és úgy döntöttem végig hallgatom az összes lemezük még mielőtt neki esnék az újnak.
Ekkor ért az első pozitív löket. A zenekar weblapjáról (INGYEN!)le lehet tölteni az összes anyagukat. Hasonló felfogásról árulkodik, mint amit én is vallok... "Vidd ingyen, ha tetszik annyira hogy támogass, akkor vedd is meg." Én meg fogom ;)
Az első két demó (The Ghost of Denying, The Three Knot Lane) erősen hard-core-os töltetű volt, még a korai Chimaira lemezekre emlékeztetett. Meglepően elütött azoktól, amiket előtte hallottam.
Viszont a két újabb korong, a Lustration és a friss Homunculus Paradoxon... elmondani nem tudom mit éreztem közben. Hátborzongató hangulatot teremt a zene. A vokál itt-ott szinte már black-metálos irányba viszi a zenét, de mégis megtöri az egészet a nagyon jó dallamvilág. Néhol még felfedezhetők egyébként a hard-core jegyek a gitárban, amit mellesleg abszolút nem bánok. Kis hörgés, kis női ének, kis zúzás....
Ami leginkább tetszett tőlük, hogy mernek kísérletezni. Ahogy én is a zenémben, ők is szeretik figyelmen kívül hagyni a határokat. Örülök hogy megismerhettem őket.
Visszatérve a Homunculus Paradoxon lemezre... mindenképp hallgassátok meg, de figyeljetek a zenén kívül a szövegekre is, érdemes. Érdekes dolgokra mutatnak rá a srácok. Persze lehetőleg egyben hallgassátok az anyagot!

Miután meghallgattam a dalaikat, úgy gondoltam kicsit utána is nézek a srácoknak. Hát nem volt gondtalan a zenekar élete. Rátaláltam egy kis stúdiós filmecskére is, amiben beszélnek az album készítéséről. Ott jöttem rá, hogy igencsak átjött hogy mit is csinálnak ők igazából. :)
Nem szeretnék sokat beszélni róluk, hagyom hogy ti magatok győződjetek meg róla kik is ők. Remélem kedvcsinálónak elég volt. ;)



http://www.facebook.com/guilthee
http://www.guilthee.com/
http://www.myspace.com/guilthee